پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از افزایش 10 درصدی حقوق امسال بازنشستگان لشکری علاوه بر اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ حسین دقیقی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: معوقات 2 ماه نخست امسال نیز برای این بازنشستگان پرداخت شده است.

وی گفت: حقوق شاغلان نیروهای مسلح نیز 15 درصد افزایش یافته است.

سرتیپ دقیقی واگذاری 5 هزار خودرو به صورت لیزینگ با بهره 14 و نیم درصد را از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برای بازنشستگان اعلام کرد.

وی گفت: این تسهیلات از خرداد پرداخت شده است و درصدد ایجاد برند خاصی برای بازنشستگان و واردات خودرو برای آنان هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، در بخش دیگری از سخنانش میزان بودجه حقوق امسال بازنشستگان را 4 هزار و 600 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجلس 2 هزار و 500 میلیارد تومان این مبلغ را در بودجه امسال در نظر گرفته و دولت 2 هزار و 100 میلیارد تومان دیگر را که برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است از ردیف بودجه‌های دیگر پرداخت خواهد کرد.

دقیقی با بیان این که دولت تاکنون 83 درصد بودجه امسال سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح را پرداخت کرده است، افزود: میزان مطالبات این سازمان از دولت حدود 5 هزار میلیارد تومان است که به طور طبیعی این مطالبات به صورت پرداخت سهام خواهد شد.

وی بر نقش سهام در افزایش بنیه اقتصادی بازنشستگان تاکید کرد و افزود: در دوران گذار از اقتصاد دولتی به خصوصی، صندوق های بازنشستگی می‌توانند در کمک به دولت نقش بسزایی ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح همچنین از راه اندازی بیمه کوثر به صورت غیردولتی در کنار صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح خبر داد و گفت: مراحل نهایی ثبت این بیمه در حال انجام است و برای فعالیت در زمینه انواع بیمه ها محدودیتی وجود ندارد.

دقیقی همچنین درباره سهام عدالت افزود: توزیع این سهام به همه اعضای نیروهای مسلح شاغل و بازنشسته در سراسر کشور انجام شده است و در انتظار پرداخت سود آن از سوی دولت هستیم.

وی درباره میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: دولت مقرر کرد هزار و 600 میلیارد تومان از بدهی خود را در فرایندی 6 ماهه به صورت سهام به بازنشستگان واگذار کند و همچنین پارسال نمایشگاه بین‌المللی تهران را به سازمان تامین اجتماعی نیروی های مسلح واگذار کرد.

دقیقی پرداخت 27 میلیارد تومان غرامت برای بیمه عمر و حوادث را در مدت یک سال از اقدامات بیمه‌ای این سازمان اعلام کرد.

وی همچنین از تصویب اساسنامه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در خرداد امسال خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح طرح حمایت از معسرین (گرفتاران و نیازمندان) را با 5 میلیارد تومان اعتبار از دیگر اقدامات این سازمان دانست و گفت: در این طرح از فرزندان معلول، بیماران صعب العلاج، سالمندان لازم به نگهداری، زنان بی سرپرست و خود سرپرست، محکومان غیرکیفری،‌ بیماران نیازمند توانبخشی و بازنشستگان نیازمند و مضطر در زمینه مسکن حمایت می‌شود.

دقیقی همچنین با بیان اینکه 23 هزار بیمار صعب العلاج در خانواده نیروهای مسلح وجود دارد گفت: سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح با ارائه کارت هوشمند به این افراد، هزینه درمانی آنان را پرداخت می‌کند و برای این منظور 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تعداد زنان بی سرپرست زیرپوشش را 5 هزار نفر و تعداد مستمری بگیران این سازمان را 75 هزار نفر اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: با تشکیل بنیاد تعاون برای مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح اقدامات خوبی انجام شده است و برای حدود 50 هزار نفر که قبل از تشکیل این بنیاد بازنشسته شده‌اند؛ طرح‌های مسکن در دست اقدام است.

دقیقی احداث 2 هزار واحد مسکونی در کرج، 200 واحد در طرح پردیس و مسکن مهر را نمونه‌ای از این اقدامات دانست و افزود: امسال به 2 هزار و 500 نفر وام مسکن پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش درباره مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از سال 78 گفت: درحال مذاکره با دولت برای پرداخت این مطالبات به صورت سهام هستیم.

دقیقی با بیان اینکه برخی از این بازنشستگان در این زمینه به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند و این دیوان پرداخت نقدی را به عنوان حق برای آنان در نظر گرفته است اضافه کرد: دولت آمادگی پرداخت نقدی این مطالبه را ندارد اما سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با دریافت سهام موافق است و در صورت نیاز بازنشستگان، این سهام را به صورت نقدی اما تدریجی به آنان پرداخت می‌کند.

وی گفت: مطالبه بازنشستگان در این زمینه 680 میلیارد تومان است که سازمان تامین اجتماعی 480 میلیارد تومان آن را دریافت کرده اما به علت رای دیوان عدالت اداری پرداخت آن مسکوت مانده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی خواست مباحث مربوط به تامین اجتماعی را پیگیری کنند تا معایب و مزایا و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه به صورت شفاف برای مردم اطلاع رسانی شود.

کد خبر 86636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز