همشهری آنلاین: ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران بازنشسته کشوری از طریق پایگاه اینترنتی سازمان بازنشستگی کشور به نشانی www.cspfiran.com آغاز شد و تا 15 مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن مسافری مدیرکل فرهنگی - اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری گفت: تسهیلات ودیعه مسکن از حداقل یک تا حداکثر سه میلیون تومان، با کارمزد چهاردرصد و بازپرداخت پنج ساله خواهد بود.

اگر تعداد متقاضیان واجد شرایط بیش از اعتبار تصویب شده باشد، در نهایت بر اساس اعتبار استانی از میان ثبت نام کنندگان واجد شرایط به صورت رایانه‌ای قرعه کشی و اسامی منتخبان از طریق پیام کوتاه و سایت سازمان بازنشستگی خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت مسکن وشهرسازی در مورد شرایط استفاده از این تسهیلات اظهار داشت بر اساس این دستور العمل شرایط مشمولان به این شرح است:

1 - حقوق بازنشستگی سال جاری درخواست کنندگان کمتر از یک و نیم برابر حداقل حقوق و دستمزد برابر قانون کار یعنی 3 میلیون و 952 هزار و 800 ریال باشد.

2 - تا کنون زمین، مسکن یا تسهیلات مسکن یا وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشد

3- خود و همسر فاقد مسکن باشند.

4 - اجاره نامه یک ساله داشته باشند که در زمان ثبت نام، حداقل یازده ماه از آن باقی مانده باشد.

مدیرکل فرهنگی- اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری میزان اعتبار اختصاص داده شده سال جاری برای بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری را 128 میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به دوره قبل حدود 80 درصد افزایش یافته است.

در دو دوره گذشته بیش از چهار هزار و 500 نفر از بازنشستگان مشترک سازمان از وام ودیعه مسکن با میانگین 20 میلیون ریال برخوردار شدند.
 

کد خبر 85318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز