همشهری آنلاینک معاون علمی و فناوری ر‌ئیس جمهور گفت: مصوبه سال گذشته دولت برای ارائه تسهیلات مسکن نخبگان به تصویب نهایی هیات دولت رسیده و همراه با جزئیات آن ابلاغ شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق واعظ زاده امروز در حاشیه همایش دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور افزود: بانک مرکزی در حال فراهم کردن ساز و کار پرداخت این تسهیلات است و 3 بانک مسوول ارائه وام به نخبگان هستند.

وی گفت: این تسهیلات در دو سطح 50 میلیون تومانی و 80 میلیون تومانی با سود 12 درصد به نخبگان پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نخبگانی که افتخارات بیشتری داشته باشند در اولویت هستند گفت: ساز و کار اجرای این قانون در بنیاد ملی نخبگان آغاز شده است.

وی افزود: سن و شغل نخبگان نیز در ارائه تسهیلات مورد توجه قرار می‌گیرد و دولت فضایی را فراهم کرده است که همه 3 هزار نخبه کشور بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

واعظ زاده به ارائه لایحه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی اختراعات و نوآوری به مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد و افزود: جلسات متعددی با نمایندگان و کمیسیون‌های بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات و اقتصادی داشته‌ایم و شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فن‌آوری نیز بسیار مشتاقند که هر چه زودتر این لایحه به تصویب برسد.

معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور گفت: دولت آماده است که همه اختراعات و      نوآوری‌هایی که حمایت شده است و آماده تجاری سازی هستند، وارد بازار شود.

واعظ زاده افزود: قانون اختصاص یک درصد درآمد عملیاتی شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی دولتی به پژوهش تا 70 درصد محقق شده است و شرکت‌های دولتی این مقدار بودجه را به بخش پژوهش اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه مهلت این قانون برای شرکت‌های مشمول تمام شده است افزود: موسسات موفق و موسساتی که عملکرد نامناسب داشته‌اند در همین ماه معرفی می‌شوند.

کد خبر 85431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز