همشهری آنلاین: معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان از اعطای تسهیلات به محققان پسادکتری در قالب پرداخت یک سال حقوق ماهیانه خبر داد.

دکتر آریا الستی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جدیدترین تسهیلات بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از جدیدترین تسهیلات بنیاد برای دوره پسادکتری است. دوره پسادکتری یک دوره نیمه‌ حرفه‌یی است به طوری ‌که نه دوره تحصیلی است و نه شغل حرفه‌ای است بلکه یک فاصله بین اتمام تحصیل و شروع کار حرفه‌ای است.

معمولا محققان پسادکتری در دانشگاه‌ها و یا موسسات پژوهشی با اساتیدی به توافق رسیده و کارهای پژوهشی را انجام می‌دهند اما یکی از معضلات این دوره‌ها در ایران این است که بودجه این دوره‌ها باید توسط گروه پژوهشی و یا استاد دانشگاه و یا تحقیق موسسه پژوهشی تأمین شود که در بسیاری مواقع این توانایی وجود ندارد.

به گفته الستی، بنیاد ملی نخبگان طی طرحی که اخیرا به تصویب رسانده است، حقوق محقق دوره پسادکتری را که شرایط استفاده از تسهیلات بنیاد را داشته باشند برای یک سال پرداخت می‌کند بنابراین این تسهیلات مربوط به تمامی محققان پسادکتری نیست.
به عنوان مثال هر فردی که در دوره دانشجویی تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان بوده و از تسهیلات آن استفاده می‌کرده و درحال حاضر دوران تحصیل خود را به اتمام رسانده است اما قبل از این‌که کار اصلی خود را آغاز کند، قصد طی‌کردن دوره پسادکتری را دارد از این تسهیلات برخوردار خواهد شد.

کد خبر 107458

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز