همشهری آنلاین: دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: خانه ایرانیان در بیش از 12 کشور ایجاد می‌شود و طراحی بزرگترین شبکه پورتال نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور آغاز شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد شریف ملک زاده در نشست استانداران و مسئولان وزارت کشور، ایجاد خانه ایرانیان را اقدامی تاریخی خواند و افزود: این خانه‌ها تا پایان امسال در 12 تا 15 کشور از جمله مالزی و آلمان ایجاد و با تهیه زمین مورد نظر در چند کشور دیگر هم کار ساخت و ساز این مراکز آغاز می‌شود.

وی گفت: برای این منظور ردیف بودجه مستقیمی در اختیار ما قرار گرفته و رئیس جمهور نیز اعتبار خوبی برای این کار در نظرگرفته است.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، خانه‌های ایرانیان را پناهگاهی ملی فرهنگی برای ایرانیان خارج از کشور دانست و افزود: در این خانه‌ها، نمایشگاه‌های دائم و برنامه های فرهنگی گوناگون برگزار و مدیریت آن‌ها به دستور رئیس جمهور، به صورت هیئت امنایی به ایرانیان خارج از کشور واگذار می‌شود.

ملک زاده همچنین با اشاره به آغاز شناسایی نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور گفت: با همکاری هشت نفر از بزرگترین دانشمندان ایرانی، در حال طراحی بزرگترین شبکه پورتال نخبگان ایرانی هستیم.

وی افزود: این شبکه طرحی بسیار جدی و ارزشمند و شامل اطلاعات50 هزار نخبه ایرانی است و تا هفت ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد بود.

ملک زاده گفت: هدف از این کار ایجاد فضایی خاص برای معرفی نخبگان ایرانی، فراهم کردن امکان مشارکت آنان در زمینه های گوناگون از جمله فعالیت های علمی، تحقیقاتی، اجتماعی و اقتصادی داخل کشور و همکاری و تعامل نزدیک نخبگان ایرانی مقیم داخل و خارج کشور است.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با تأکید براینکه نباید بگذاریم تحریم های گوناگون در فعالیت ما تأثیر منفی داشته باشد، گفت: برای دعوت از ایرانیان خارج کشور طرح های خوبی داریم و با مشارکت استانداران، از دانشمندان و نخبگان حوزه های مختلف، برای سرمایه گذاری و شرکت در کارگاه ها و برنامه های علمی و فرصت های پژوهشی داخل کشور دعوت خواهیم کرد.

کد خبر 109367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز