گروه اجتماعی: رئیس سازمان بازنشستگی کشوری گفت: احکام بازنشستگان با توجه به افزایش امسال در خرداد صادر و افزایش‌ها با حقوق همین ماه پرداخت می‌شود.

محمد ابراهیم طوبایی افزود: ضریب افزایش حقوق امسال بازنشستگان مشترک این سازمان با ضریب شاغلان یکسان شد که پس از صدور احکام جدید، حقوق بازنشستگان به همراه تفاوت فروردین و اردیبهشت پرداخت می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: میزان حداقل حقوق برای بازنشستگان کشوری نیز با شاغلان برابر 2میلیون و 900هزار ریال تعیین شده است، در حالی که رقم حداقل حقوق در 2سال گذشته، 2میلیون ریال بود.

طوبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بازنشستگان سال گذشته و نحوه انطباق آنها با قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح کرد: باتوجه به مصوبه اخیر دولت، تمامی بازنشستگان سال 87 با این قانون هماهنگ خواهند شد و حقوق آنها مانند بازنشستگان سال 86 و پیش از آن با قانون مدیریت خدمات کشوری منطبق می‌شود و سپس مانند دیگر بازنشستگان از تاریخ اول فروردین ماه 88 از افزایش ضریب مصوب برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری تعداد بازنشستگان سال 87 را حدود 120 هزار نفر دانست و افزود: میزان اعتبار مورد نیاز به منظور اجرای قانون مدیریت برای آنها بیش از هزار میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: با توجه به قانون مدیریت، تنها بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که تا پایان سال 85 بازنشسته، از کار افتاده و فوت شده بودند، با این قانون منطبق شدند و وضعیت بازنشستگان پس از این تاریخ در قانون مشخص نشده بود؛ هیات وزیران در سال گذشته با صدور مصوبه‌ای بازنشستگان سال 86 را نیز مشمول کرد.

طوبایی در مورد افرادی که در سال‌جاری (سال 88) بازنشسته می‌شوند، خاطرنشان کرد:  باتوجه به اینکه قانون مدیریت برای شاغلین از اول فروردین ماه سال‌جاری اجرا خواهد شد، به تبع آن افرادی که امسال به جمع بازنشستگان مشترک صندوق اضافه می‌شوند خودبه‌خود در زمان اشتغال با قانون مدیریت خدمات انطباق داده شده‌اند و در مقطع بازنشستگی مشکل انطباق ندارند.

وی در مورد میزان اعتبار مورد نیاز برای هماهنگ‌سازی حقوق بازنشستگان سال 87 و همچنین پرداخت حقوق سالانه تاکید کرد:‌ ما در سال‌جاری برای پرداخت حقوق بازنشستگان به 7هزار میلیارد تومان با در نظر گرفتن بازنشستگان جدید نیاز داریم که بخشی از آن از محل درآمدهای سازمان و بخش دیگر در بودجه تامین شده است.

کد خبر 82873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز