پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق آنان مشمول مالیات نمی‌شود و آنان از پرداخت مالیات معاف شده‌اند

علی اکبرعرب مازار رئیس کل سازمان امور مالیاتی در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره سایر معافیت‌های مالیاتی حقوق بگیران شاغل در بخش‌های دولتی و خصوصی نیز گفت: درلایحه بودجه امسال سقف معافیت‌های مالیاتی حقوق بگیران نزدیک به دو برابر افزایش نسبت به سال گذشته پنج میلیون تومان در سال تعیین شده و بر این اساس حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی که درآمد انها ماهانه از 470 هزار تومان کمترباشد امسال از پرداخت مالیات معاف شده‌اند و برای مازاد این مبلغ نیزده درصد مالیات دریافت می‌شود.

رئیس سازمان امورمالیاتی با بیان اینکه سقف معافیت مالیاتی درسال گذشته 2 میلیون و 940 هزار تومان بود افزود: پارسال افرادی که حقوق ماهانه انها حدود 245 هزار تومان بود از پرداخت مالیات معاف بودند.

عرب مازار با اشاره اینکه این معافیت ها صاحبان مشاغل وفعالان بخش خصوصی را نیز شامل می شود اظهارداشت: باید به این موضوع نیز توجه شود که اظهار نامه‌های دریافتی از فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل مربوط به عملکرد سال گذشته انهاست.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین هزینه‌های درمان را جزء هزینه‌های قابل قبول اشخاص به جای مالیات اعلام کرد و افزود: برای استفاده از این مزیت باید متقاضیان اظهارنامه پر و ان را به سازمان امورمالیاتی ارائه کنند و هیچ سقفی هم برای استفاده از این مزیت تعیین نشده است.

عرب مازار گفت: بخشی از هزینه درمان اشخاص را بیمه پرداخت می‌کند و مازاد آن جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی همچنین تصریح کرد: مبلغ حاصل از اجاره املاک افراد نیزچنانچه تنها منبع درامد انان باشد تا سقف پنج میلیون تومان در سال جاری از پرداخت مالیات معاف شده است

کد خبر 85633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز