گروه ورزشی: وزنه‌برداران انتخابی ایران در حالی این روزها اردوی آماده‌سازی خود را در اردبیل پشت‌سر می‌گذارند که قرار است تعدادی از آنها برای شرکت در مسابقات جهانی بزرگسالان در کشور کره‌جنوبی انتخاب شوند.

اردوی این افراد مستقیما زیرنظر حسین رضازاده برگزار می‌شود. وی با همراهی تعدادی از مربیان از جمله بهمن زارع، سیدهادی پانزوان و حسین توکلی کار نظارت بر این کشتی‌گیران را برعهده دارد. از آن جایی که تیم ملی بزرگسالان ایران بعد از آخرین مدال طلای جهان در مسابقات جهانی دومنیکن در سال 2006 تاکنون در میادین جهانی از جمله المپیک پکن موفقیتی کسب نکرده این بار حضور وزنه‌برداران کشورمان در کره‌جنوبی اهمیت زیادی دارد و علاقه‌مندان این رشته منتظرند حاصل تلاش‌های 3ساله بهرام افشارزاده و حسین رضازاده در این فدراسیون را ببینند.

با توجه به آسیب شدیدی که وزنه‌برداری ایران به خاطر اشاعه دوپینگ در سال‌های اخیر متحمل شده حضور در میدان جهانی کره‌جنوبی و کسب پیروزی تا حدودی مشکل است. به جز یکی، دو وزن شاید حتی کسب مدال هم دور از دسترس باشد اما این مسابقات قطعا نقطه عطفی برای وزنه‌برداران جوان ایرانی است تا بتوانند با حضور در آن و ثبت رکوردهای خوب جایگاه بهتری را در دنیای وزنه‌برداری به دست آورند.

تمرینات سنگین برای علی حسینی

برای حضور موفقیت‌آمیز تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران در رقابت‌های جهانی کره‌جنوبی حسین رضازاده مدیر تیم‌های ملی دغدغه‌های زیادی دارد. او در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: «مسابقات جهانی محل حضور شایسته‌ترین‌هاست. به همین دلیل فقط نفراتی را به کره اعزام خواهیم کرد که رکوردهایشان در حد این میدان باشد. مطمئن باشید روی تصمیم‌ام پافشاری خواهم کرد؛ یعنی اگر لازم باشد، فقط یک یا دو نفر را که بتوانند مدال بگیرند به این مسابقات اعزام می‌کنیم.» اما رضازاده با توجه به تجربه‌ای که از سال‌ها حضور در جمع سنگین‌وزن‌های وزنه‌برداری جهان دارد به خوبی به این مسئله واقف است که در حال حاضر سعید علی‌حسینی نفر اول جوانان جهان پرامیدترین وزنه‌برداری است که می‌تواند در کره افتخارآفرین باشد.

به همین دلیل وسواس زیادی در ارتباط با این قهرمان از خود نشان می‌دهد. او می‌گوید: «سعید علی‌حسینی از ناحیه زانو احساس درد می‌کرد اما با پیگیری پزشک اردو و برنامه‌های تمرینی ویژه، آسیب‌دیدگی جزیی خود را پشت‌سر گذاشته و در‌حال حاضر در حال انجام تمرینات نسبتا سنگین خود زیرنظر کادر فنی است. برای او طوری برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم که بدون فشار، آهسته و مستمر به آمادگی لازم دست یابد.» البته رضازاده خبر خوب دیگری هم داده و گفته است در حال حاضر هیچ وزنه‌بردار آسیب‌دیده‌ای در اردو نداریم اما او به وضعیت کنترل دوپینگ افراد حاضر در اردوی تیم ملی اشاره‌ای نکرده و صراحتا نگفته که آیا می‌توان به این اعتماد رسید که از میان افراد موجود دیگر کسی از مواد نیروزای غیرمجاز استفاده نکند.

رضازاده باید هوشیار باشد

با توجه به محرومیت اخیر دو ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران که متاسفانه در دوره مدیریت رضازاده در تیم‌های ملی اتفاق افتاده این قهرمان بزرگ به خوبی به این نکته واقف است که در صورت تکرار این مسئله ممکن است برای هدایت تیم ملی با مشکلاتی مواجه شود. بنابراین باید اگر مواردی حتی به صورت مشکوک هم وجود دارد وی به صورتی کاملا شفاف آن را در اختیار مسئولان ذی‌ربط قرار دهد.

رضازاده در مورد وضعیت کلی اردونشینان این‌چنین اظهارنظر می‌کند: «تمرینات ما در اردبیل به شکلی کاملا منظم و دقیق در حال پیگیری است و خوشبختانه اردونشینان روز به روز به شرایط ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شوند.» نقطه ابهام این است اگر مشکلی به جز احتمال استفاده از مواد نیروزا وجود ندارد پس چرا قرار است فقط یک یا دو وزنه‌بردار به مسابقات جهانی اعزام شوند. نباید به سادگی فرصت حضور و کسب تجربه از وزنه‌برداران سالم و جوان ایرانی  به بهانه نا آمادگی گرفته شود.

کد خبر 88156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز