سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۴:۱۹
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: بهداد سلیمی، جوان قدرتمند سنگین وزن وزنه‌برداری ایران با کسب 3 مدال طلای مسابقه‌های جهانی بخارست رومانی دامنه افتخارات سنگین وزن‌های ایرانی در دنیا را افزایش داد و افتخارات قهرمانان ایران در جهان را استمرار بخشید.

چند سالی است که با حضور حسین رضازاده، سعید علی حسینی و حالا هم بهداد سلیمی مدال طلای سنگین وزن جوانان دنیا به اردوی ایران تعلق دارد.

سلیمی که در دوره قبلی این رقابت‌ها در کلمبیا به مقام سوم رسیده بود با تمرینات منظمی که زیرنظر حسین رضازاده و مربیان تیم ملی انجام داد بود، این بار در رومانی آماده‌تر و با تجربه‌تر از دوره قبل در مسابقات حاضر شد و سرانجام هم بالاتر از دیگر رقبایش روی سکوی قهرمانی ایستاد.

او در یک ضرب پس از آنکه توانست وزنه 195 کیلوگرمی را مهار کند، مدال طلای این حرکت را از آن خود کرد و از وزنه‌برداران چین و مصر پیشی گرفت. سلیمی در حرکت دو ضرب هم با بالای سربردن وزنه 228 کیلوگرم صاحب بهترین رکورد شد تا ضمن کسب مدال طلای این حرکت در مجموع نیز با 423 کیلوگرم و به دست آوردن سومین مدال‌طلای خود، قدرتمندترین وزنه‌بردار این دوره شناخته شود.

جانشین‌های قدرتمند برای رضازاده

 یقینا رقابت بهداد سلیمی و سعید علی حسینی می‌تواند آینده وزنه‌برداری ایران در سنگین وزن را بیمه کند و  آنان  می توانند جانشینان قدرتمندی پس از خداحافظی رضازاده از دنیای قهرمانی باشند.

در آخرین روز پیکارهای وزنه‌برداری جوانان جهان در رومانی که پیش از انجام رقابت‌های سنگین وزن مسابقات در دسته 105 کیلوگرم برگزار شد،  انوش آرمک وزنه‌بردار جوان ایرانی در این وزن صاحب یک مدال برنز شد.

او در حرکت دو ضرب وزنهص204 کیلویی را مهار کرد تا در مکان سوم قرار گیرد. در این وزن وزنه‌بردار روسیه با مجموع 395 کیلوگرم (220 + 175) قهرمان شد و وزنه‌برداران اوکراین و لیتوانی هم به ترتیب دوم و سوم شدند. پیش از این مرتضی رضائیان در حرکت دوضرب وزن 94 کیلوگرم با 171 کیلوگرم مدال برنز گرفته بود و در اولین روز این رقابت‌ها نیز سجاد بهروزی وزنه‌بردار دسته 62 کیلوگرم کشورمان، صاحب یک مدال نقره و دو مدال برنز شده بود. به این ترتیب در پایان این پیکارها تیم وزنه‌برداری جوانان ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز بعد از تیم‌های روسیه و چین در مکان سوم قرار گرفت و عنوان دوره قبلی خود در کلمبیا را تکرار کرد.

رضایت رضازاده از عملکرد جوانان

حسین رضازاده، مدیرتیم‌های ملی وزنه‌برداری ایران که در رومانی از نزدیک ناظر این مسابقات بود در پایان این رقابت‌ها گفت: «کشورهایی همچون روسیه، چین، قزاقستان، لهستان، اوکراین و کره‌جنوبی با بهترین نفرات خود در این میدان حضور یافته بودند که ما نیز با داشتن تیمی بسیار جوان توانستیم به عنوان ارزشمند سومی جهان دست یابیم. من از عملکرد تمامی ملی‌پوشان رضایت دارم و امیدوارم که این عنوان توانسته باشد دل هموطنان را نیز شاد کرده باشد.»

رضازاده ادامه داد: «اگر وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم ایران از جدول کنار نمی رفت، عنوان نایب قهرمانی به ما تعلق داشت.» رضازاده با اشاره به حضور وزنه‌برداران 44 کشور در رومانی اظهار داشت: «دور قبل، تیم ملی ایران در غیاب چین به عنوان سومی دست یافت، اما امسال با حضور تمامی قدرت‌های جهان توانستیم این عنوان را تکرار کنیم.»

او افزود: «نفراتی که در رقابت‌های جهانی جوانان درخشان ظاهر شدند همراه برترین‌های مسابقات آسیایی بزرگسالان و چند وزنه‌بردار دیگر به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت خواهند شد. ما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هدفمان کسب بیشترین سهمیه برای حضور در المپیک 2012 است که باید آن را در جهانی کره آغاز کنیم.»

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بعد از سومی تیم جوانان در مسابقات جهانی رومانی گفت:‌ «وزنه‌برداری، امید اصلی ورزش ایران در المپیک 2012 لندن است.»بهرام افشارزاده که سومین عنوان قابل توجه در ماه‌های اخیر را کسب کرده است، گفت: «بعد از کسب عنوان قهرمانی بزرگسالان آسیا و قهرمانی نوجوانان جهان، این پیروزی بزرگ و ارزشمند افتخارآفرینی‌های وزنه‌برداران ایران را تکمیل کرد تا ثابت کنیم که نتیجه کار مدون و برنامه‌ریزی شده، چیزی جز قهرمانی و موفقیت نیست.»

کد خبر 84077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز