همشهری آنلاین: در روز اول مسابقات، سه مدال طلا نصیب تیم ایران شد.

عصر روز 20 تیرماه، ملی‌پوشان تیم ملی وزنه‌برداری قدرتی نابینایان و کم بینایان با کسب ‌٣مدال طلا پرچم پر افتخار ایران را درمحل مسابقات جهانی ‌٢٠٠٩ در شهر میامی آمریکا به اهتزاز درآوردند.

به گزارش ایسنا، در مسابقات قهرمانی جهان ‌٢٠٠٩ وزنه‌برداری قدرتی (پاورلیفتینگ) و همچنین پرس سینه نابینایان و کم بینایان در رده های سنی بزرگسالان و جوانان، ورزشکاران شرکت کننده در جدال با پولاد سرد به نتایج زیر دست یافتند:

در دسته ‌٥٦ کیلو، سجاد خالدان، ورزشکار سبک وزن تیم ملی ایران با کسب مجموع ‌٤٨٧.5 کیلوگرم به مدال طلای این وزن در رده بزرگسالان دست یافت. وی همچنین در پرس سینه جوانان نیز شرکت کرد که در این بخش به کسب مدال طلا نائل شد.

خالدان موفق شد ‌٢ رکورد جهانی (حرکات اسکات ‌١٠ کیلو و پرس سینه ‌١٢.5 کیلو) که متعلق به خودش بود را افزایش داده و به عنوان پدیده روز اول مسابقات معرفی شود. در این وزن ورزشکار کشور ترکیه در مقام دوم و ورزشکار آمریکا در سکوی سوم جای گرفت.

در دسته ‌٥/٦٧ کیلو، سیدهادی حسینی با قدرت به روی صحنه رفت و با مجموع ‌٥٣٥ کیلوگرم دومین مدال طلا را نصیب کشورمان کرد. وی در پرس سینه پیشکسوتان هم شرکت کرد و یک مدال طلا را نیز دراین بخش به چنگ آورد. مقام دوم این وزن نصیب ورزشکار روسیه و مقام سوم نصیب ورزشکار آمریکا شد.

در دسته ‌٧٥ کیلو، مهدی بهارزاده علیرغم دارا بودن مقام‌های جهانی قبلی و امید زیاد به کسب مدال در این دوره و با این که در حرکت اسکات، وزنه ‌٢٣٥ کیلو را جابجا و رکورد جهان این ماده را شکست، ولی در پرس سینه به علت آسیب دیدگی که منجر به سه خطا شد از ادامه مسابقات حذف شد.

در دسته ‌٥/٨٢ کیلو، محمد سلیمانی در اولین حضور خود در این عرصه جهانی خوش درخشید و با مجموع ‌٦٠٥ کیلوگرم مدال طلای این وزن را به دست آورد.
سلیمانی در بخش پرس سینه نیز شرکت و مدال طلای این ماده را نیز به دست آورد.

رقابت در اوزان ‌١٠٠ – ‌١١٠ و ‌١٢٥+ کیلوگرم عصر روز 21 تیر آغاز و به ترتیب جمشید میرشکاری – روحان احمدی و سید ابوالفضل موسوی به صحنه خواهند رفت.

این مسابقات با حضور کشورهای ایران – امریکا – کانادا – روسیه - ژاپنلهستان – ترکیه – ونزوئلا و ترینیداد در تالار هتل حیات در مرکز شهر میامی آمریکا برگزار می‌شود.

کد خبر 85297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز