دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر پس از انتخابات گفت: سعادت ما در ایجاد فضایی آرام و امن و وحدت میان مردم زیر چتر ولایت فقیه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در هفتمین همایش بین المللی گرامیداشت هفته جهانی مساجد افزود: بعد از انتخابات، شرایط متفاوتی در ایران به وجود آمد و حضور 85 درصدی مردم مهر تاییدی بر مردم سالاری دینی و تراز نوینی برای کشور محسوب می‌شد.

وی گفت: با این حال دشمن نگران بود که ظهور دیگری در منطقه به وجود آید بنابراین با استفاده افراطی از همه رسانه‌های خود و زیاد کردن دسایسش برای تخریب این دستاورد ملی، وارد عرصه شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه برخی سیاسیون هم در داخل بدسلیقگی کردند افزود: با این حال به همت افراد صحیح النظر و درایت مقام معظم رهبری مسیر آرامش مهیا شد.

لاریجانی اضافه کرد: دشمن می خواهد در کشور آرامش برقرار نشود و هر روز یک ماجراجویی به وجود آید چون می‌دانند با آرامش، کشور به سمت توسعه حرکت می‌کند.

وی گفت: وظیفه ما این است که فضا را درجهت آرامش و حل مشکلات مردم مهیا کنیم.

لاریجانی خطاب به روحانیان حاضر در همایش نیز گفت: وظیفه روحانیان توجه به مسائل کلان کشور است و درگیر شدن مساجد با منازعات خرد، پیکره مساجد را می‌فرساید.

وی افزود: در عین حال، توجه به امور مهم کشور و توسعه آن از وظایف مساجد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاسیون و احزاب نیز توجه کنند که چه چیزی اولویت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: آیا دامن زدن به این نوع مشاجرات و یا آرام کردن اوضاع، کدام یک در اولویت است؟

لاریجانی با بیان اینکه خیلی وقت‌ها باید از برخی مسائل به قصد حل مسائل مهم تر گذشت گفت: چه اشکالی دارد که سیاسیون وقتی می‌بینند کار آن‌ها درست نبوده است به اشتباهات خود اقرار و با نگاهی ملی به مسائل توجه کنند، این باعث اطمینان همه می‌شود.

وی افزود: نباید در کشور هر کسی به رأی و نظر خود عمل کند.

لاریجانی به دیدار خود با برخی سیاسیون اشاره کرد و گفت: آن‌ها حرف‌هایی داشتند اما اگر همه به قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد داریم باید بدانیم ولایت فقیه راه را مشخص کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید بنزین روی آتش بریزیم بلکه باید با تبعیت از مقام معظم رهبری، به سمت آرامش حرکت کنیم.

راهبرد رؤسای قبلی و کنونی آمریکا یکسان است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور قبلی آمریکا حرف‌های نارس می زد، اما رئیس جمهور کنونی، آن‌ها را در زرورق می‌پیچد و این نشان می‌دهد که راهبرد آن‌ها یکسان است.

علی لاریجانی در ادامه سخنان خود درهفتمین همایش بین المللی گرامیداشت هفته جهانی مساجد افزود: رئیس جمهور کنونی آمریکا در ترکیه و مصر از تغییر رویکرد درقبال عالم اسلام سخن گفت و مدعی شد که می‌خواهند روابطشان را با دنیای اسلام تغییر دهند.

وی با اشاره به طرحی که برای فلسطین ارائه شد گفت: آن‌ها می‌خواهند دو دولت تشکیل دهند که یکی اسرائیلی و دیگری ممزوج نوار غزه و کرانه باختری باشد.

لاریجانی افزود: براساس این طرح، بیت المقدس پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود و آوارگان فلسطینی باید از برگشت به سرزمین خود صرف نظر کنند.

وی گفت: آمریکا تصور کرده است مسلمانان به اصطلاح احتیاج به شکلات دارند اما آن‌ها باید بدانند که مسلمانان حق واقعی خود را می‌خواهند.

لاریجانی افزود: دروغ بودن سخنان رئیس جمهور کنونی آمریکا با همین طرح مشخص شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر اسلامی با شکلات قابل صرف نظر کردن نیست بلکه آمریکا بداند تا زمانی که حقوق مسلمانان را در نظر نگیرد کسی به حرف آن‌ها توجهی نخواهد کرد.

وی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی کشورهای منطقه افزود: برای مثال در جنگ 33 روزه، رزمندگان حزب الله توانستند کمر رژیم صهیونیستی را بشکنند در حالی که آمریکایی‌ها در روزهای اول جنگ، جشن گرفته بودند که مقاومت حزب الله تمام شد.

رئیس مجلس گفت: رژیم صهیونیستی بعد از این ضربه به این سادگی نمی‌تواند کمر راست کند؛ ممکن است ظاهر خود را بزک کند و چند تا مانور هم بدهد، اما این مانورها برای روحیه دادن به خودشان است.

لاریجانی اضافه کرد: آمریکا در عراق، افغانستان و فلسطین هم نگرانی هایی دارد که به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از حادثه 11 سپتامبر آمریکایی‌ها در صدد محدود کردن تفکرات اسلامی در عرصه اجتماع و سیاست برآمدند و سعی کردند در کتب درسی دانش آموزان کشورهای اسلامی تغییراتی به وجود بیاورند و مساجد را به جایگاهی تبدیل کنند که امامان جماعت فقط به مردم آداب دینی را درس دهند و از تفکرات سیاسی خبری نباشد.

وی افزود: خطری که آن‌ها احساس کردند تاثیر تفکر اسلامی در دنیای اسلام بود بنابراین کارهای خود را در جهت رفع و محدود کردن آن پیگیری کردند.

رئیس مجلس گفت: برای مثال، وزیر دفاع آمریکا پیش از این گفته بود ما با تفکری از ایران مواجه هستیم که تراز و توازن قوا را در منطقه تغییر داده است.

لاریجانی افزود: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه غزه نیز شکست از نیروهایی است که تربیت شده تفکر اسلامی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد ایران به سمت فناوری‌های جدید و پیشرفته گفت: این پیشرفت‌ها را باید قدردان رهبر معظم انقلاب باشیم زیرا اصرار ایشان تمرکز بر این فناوری‌ها بود و در همه دولت‌ها آن را پیگیری کردند و امروز تاثیرات آن را در معادلات منطقه‌ای می‌بینیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مساجد در تفکرات اسلامی وظیفه توسعه تفکر اسلامی در میان امت اسلامی و نیز تکوین تمدن اسلامی را برعهده دارند، افزود: تفکرهای علوی و نبوی نشان می‌دهد مساجد نقشی اساسی در ساخت جامعه اسلامی دارند.

وی با اشاره به برخی انحرافات در اندیشه دینی گفت: علم گرایی در دین که می‌خواهد همه حقایق دینی را از طریق علوم محدود فیزیکی توجیه کند، ترجمه گرایش‌های مارکسیستی در بستر تفکر دینی ازطریق نزاع فقر و غنا و فردی کردن رابطه انسان با خدا از انحرافاتی است که در تفکر اسلامی به وجود آمده است.

لاریجانی افزود: این در حالی است که بر اساس تفکر اسلامی، دایره دین فراتر از علوم تجربی است و با آنکه سمت گیری دین همیشه به سمت مستضعفان است اما دایره هدایت اسلامی عمومیت دارد و در جنگ طبقاتی محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین محدود کردن تفکر دینی در رابطه فردی انسان با خدا اقتباسی از فرهنگ غربی است که می‌خواهد نسخه‌ای از زندگی بهتر را برای افراد بشر به ارمغان بیاورد.

لاریجانی گفت: گاهی نیز گرایش‌های صوفی مآبانه باب می‌شود که باید گفت هیچ سندیتی در اسلام برای مکاشفه یا خواب دیدن وجود ندارد و علما و مجتهدان هستند که همیشه راه درست هدایت بشر در تفکر اسلامی را نشان می‌دهند.

کد خبر 88019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز