دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

کریم اعظمی: غیبت مجتبی جباری در تمرینات استقلال دیگر برای صمد مرفاوی اتفاق جدیدی نیست.

 او هم مثل دیگر مربیان استقلال که در سال‌های اخیر هدایت این تیم را برعهده داشته‌اند، با غیبت‌های متعدد جباری کنار آمده و مثل فیروز کریمی، ناصر حجازی و امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند حساب چندانی روی شماره 8 تیمش باز کند.

جباری در ابومسلم مشهد به عنوان یک فوتبالیست بااستعداد به فوتبال ایران معرفی شد اما با جدایی از این تیم  کمتر پیش آمد در یک فصل متوالی بدون مصدومیت چند هفته‌ای بازی کند.  او بعد از پیوستن به استقلال تهران بارها دچار مصدومیت شد و در این مورد رقابت نزدیکی با محرم نویدکیا هافبک بازیساز سپاهان دارد که او هم بهترین سال‌های فوتبالش را به دلیل آسیب‌دیدگی‌های متعدد از دست داد. زمانی که جباری در ابومسلم بازی می‌کرد فقط یک بار از ناحیه مچ پا دچار شکستگی شد و دیگر هیچ وقت پیش نیامد که با یک آسیب‌دیدگی جدی و بلندمدت مواجه شود. او اما پس از پوشیدن پیراهن آبی استقلال با مصدومیت‌های شدیدی دست‌وپنجه نرم کرد و حالا در حالی که دو هفته از لیگ برتر می‌گذرد باز هم دچار چنین وضعیتی شده است.

3 فصل پیش بود که جباری با یک بدشانسی بزرگ از ناحیه رباط صلیبی دچار پارگی شد و همین موضوع او را نزدیک به 7 ماه از میادین فوتبال دور کرد. یک فصل بعد این بار مینیسک جباری بود که باز هم او را خانه‌نشین کرد تا این بازیکن در اوج دوران آمادگی دوباره از فوتبال دور بماند. قبل از شروع فصل هم شایعات مختلفی در مورد قرارداد او با استقلال مطرح شد و گفته می‌شود که مسئولان این باشگاه با پیش‌بینی مصدومیت‌های متعدد این بازیکن، بندی را در قرارداد جباری گذاشته‌اند تا اگر او دچار مصدومیت شد از مبلغ قراردادش کسر شود.

فرار از بدنسازی

در مورد دلایل مصدومیت‌های متعدد جباری مسائل زیادی مطرح می‌شود و خیلی‌ها معتقدند که او به دلیل فرار از تمرینات بدنسازی، از لحاظ بدنی دچار مشکل می‌شود. البته جباری بارها این موضوع را رد کرده و عقیده دارد که در بین فوتبالیست‌های ایران یکی از معدود نفراتی است که به تمرینات بدنسازی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

او اما در دو فصل اخیر، در آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات قراردادش را با استقلال تمدید کرد و بیشتر تمرینات بدنسازی این تیم را که به شکل گروهی برگزار می‌شد از دست داد. در ضمن جباری گویا علاقه‌ای به انجام تمرینات بدنسازی به صورت گروهی ندارد و زیرنظر یک مربی بدنساز کار می‌کند. مولایی در ابومسلم مربی بدنساز جباری بود و او سال‌هاست که زیرنظر این مربی تمرینات بدنی‌اش را پشت‌سر می‌گذارد. جالب اینجاست که مولایی در حال حاضر به عنوان مربی بدنساز در پرسپولیس فعالیت می‌کند.

مصدومیت و مشکلات عصبی

شنیدن حرف‌های مولایی مربی بدنساز جباری در نوع خود قابل توجه است. او که سال‌هاست وضعیت بدنی این بازیکن را زیرنظر دارد در پاسخ به این سئوال که چرا جباری بیش از حد دچار مصدومیت می‌شود، می‌گوید: «باور کنید دلیلش را نمی‌دانم. من قبل از شروع این فصل 15 تا 20 جلسه با جباری تمرین کردم و او شرایط بسیار خوبی داشت. وقتی خبر مصدومیت جباری را شنیدم، شوکه شدم و او گفت که این آسیب‌دیدگی در سالن وزنه به وجود آمده است و پس از حضور در تمرینات شدت بیشتری پیدا کرده است.»

مولایی در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنید مصدومیت‌های جباری به دلیل فرار او از تمرینات بدنسازی است، تاکید می‌کند: «اتفاقا جباری جزو معدود فوتبالیست‌هایی است که با جان و دل تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهد و هیچ ترسی از این موضوع ندارد. در ضمن باید بگویم که انجام تمرینات بدنسازی به صورت انفرادی تاثیرگذارتر از شکل گروهی آن است. در این شرایط مربی بدنساز فقط روی یک نفر تمرکز دارد و بهتر می‌تواند بازیکن موردنظر را از لحاظ آمادگی جسمانی به شرایط ایده‌آل برساند.»

مولایی در ادامه حرف‌هایش و برای پاسخ دادن به این سئوال که چرا جباری بیش از حد مصدوم می‌شود، دایره صحبت‌‌هایش را کمی وسیع‌تر می‌کند. او در توضیح  این موضوع می‌گوید: «مصدومیت این فوتبالیست می‌تواند به ناآمادگی بدنی او، شرایط روحی و روانی و مسائل مختلف دیگر بازگردد. من فکر می‌کنم مصدومیت جباری بیشتر به مسائل روحی و عصبی این بازیکن مربوط است و واقعا نمی‌توانم بیشتر از این اظهارنظر خاصی در مورد آسیب‌دیدگی‌های این بازیکن داشته باشم.»

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش تاکید می‌کند: « جباری 3 سال در ابومسلم بازی کرد ولی فقط یک بار مچ پایش شکست و مشکل خاص دیگری نداشت ولی پس از حضور در استقلال ابتدا رباط صلیبی‌اش پاره شد و یک فصل بعد از ناحیه مینیسک آسیب دید. گویا مصدومیت جدید او هم مربوط به رباط صلیبی است که البته خودش گفته نیازی به عمل جراحی ندارد.»

جباری: این هفته برمی‌گردم

در روزهای گذشته شایعات مختلفی در خصوص شدت مصدومیت جباری مطرح شد و حتی بعضی از روزنامه‌ها خبر دادند که او تا نیم‌فصل نمی‌تواند برای استقلال بازی کند. در شرایطی که حرف و حدیث‌های مختلفی در مورد وضعیت جباری وجود دارد،‌ این بازیکن تمایل ندارد تا در این خصوص زیاد صحبت کند. جباری می‌گوید: «مصدومیت من جدی نیست و نمی‌دانم چرا بعضی‌ها دوست دارند حاشیه درست کنند و بگویند جباری تا چند ماه نمی‌تواند برای استقلال بازی کند. خوشبختانه الان وضعیتم بهتر شده و اگر کادر فنی صلاح بداند، می‌توانم در بازی این هفته مقابل فولاد خوزستان به میدان بروم.»

جباری در پایان حرف‌هایش تاکید می‌کند: «برخلاف مسائلی که عنوان شده است، پای من نیازی به عمل جراحی ندارد و ترجیح می‌دهم در مورد این شایعات بیش از این صحبت نکنم.»هرچند جباری از بازگشت زودهنگام خود به میادین فوتبال خبر می‌دهد ولی غلامحسین مظلومی مدیر استقلال در مورد آخرین وضعیت این بازیکن می‌گوید: «قرار است امین نوروزی و دکتر ابراهیمیان گزارش کاملی را از وضعیت زانوی جباری به من بدهند تا من آن را در اختیار واعظ آشتیانی قرار دهم. فعلا نمی‌توانیم در مورد وضعیت مجتبی حرفی بزنیم و باید این گزارش برسد تا مدیرعامل باشگاه تصمیم خود را بگیرد. امیدواریم هرچه زودتر جباری بهبود پیدا کند تا بتوانیم از او استفاده کنیم.»

بازگشت مجتبی جباری به ترکیب استقلال به طور حتم خبر خوشحال‌کننده‌ای برای صمد مرفاوی است. جباری در سال‌های اخیر خودش را به عنوان یکی از خلاق‌ترین هافبک‌های فوتبال ایران معرفی کرده و در شرایطی که مصدوم نباشد، به طور حتم یک مهره کلیدی برای تیمش محسوب می‌شود. او در بازیسازی و تقسیم توپ یکی از بهترین هافبک‌های چند سال اخیر فوتبال ایران به شمار می‌رود ولی مصدومیت‌های متعدد هیچ وقت به شماره 8 آبی‌ها اجازه نداد تا به آرزوهایش برسد. او در این چند سال حتی با وجود آسیب‌دیدگی‌های متعدد در تلاش بود تا بازی کردن در اروپا را تجربه کند ولی هیچ وقت به هدفش نرسید. برای جباری اما هیچ چیز هنوز تمام نشده و او در انتظار است تا دوره این بدشانسی‌های بزرگ به پایان برسد.

کد خبر 87988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز