آتوسا رقمی: دو لقمه دنیا. کاش من هم یک زن بودم! و کتابخانه‌ای به بزرگى همه دنیا

کاش من هم یک زن بودم!

در زبان عامیانه می‌گویند: «زن‌ها بیشتر از مردها عمر می‌کنند!»؛ در زبان علمی می‌گویند: «میانگین سن زن‌ها از میانگین سن مردها بیشتر است.» و معنی هر دوی اینها این است که تعداد زن‌هایی که به سن‌ بالایی می‌رسند، بیشتر از مردهایی است که به همان سن می‌رسند؛ مثال: طبق آمار بین هر 100 نفری که به سن 110 سالگی رسیده‌اند، 90 نفرشان زن هستند و فقط 10 نفرشان مرد، و بین هر 100 نفری که به سن 112سالگی رسیده‌اند، 92 نفرشان زن هستند و 8 نفرشان مرد.

در زبان عامیانه می‌گویند: «زن‌ها کمتر از مردها می‌میرند!»؛ در زبان علمی می‌گویند: « تعداد زن‌هایی که در سن مشخصی می‌میرند، کمتر از تعداد مردهایی است که در همان سن می‌میرند.»؛ آمارها نشان می‌دهند که این حرف برای هر سنی درست است حتی سن پیش از تولد! مثال: بین 124 جنینی که جانشان را از دست می‌دهند، 100 تایشان دخترند و 124 تایشان پسر.
این آمار مربوط به کل دنیاست و در منطقه‌های جغرافیایی و شرایط خاص می‌تواند تغییر کند.

کتابخانه‌ای به بزرگى همه دنیا

اینترنت برای خیلی‌ها مثل یک کتابخانه عمومی خیلی بزرگ است که در هر لحظه می‌شود به اطلاعات گسترده آن دست پیدا کرد؛ برای همین هم تعداد استفاده‌کننده‌های اینترنت در همه دنیا، هر سال بیشتر می‌شود. اگر تعداد کاربران اینترنت را در هر منطقه نسبت به جمعیت آن منطقه مقایسه کنیم، می‌بینیم که آمریکای شمالی بیشترین تعداد کاربر را دارد و قاره آفریقا کمترین تعداد را. خب به هر حال آدم‌ها اول باید غذا بخورند و سیر شوند، بعد سراغ خواندن کتاب بروند. با وجود این، از 9 سال پیش تا به حال تعداد کاربران قاره آفریقا بیشتر از 12 برابر شده است.

کد خبر 87935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز