چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

با توجه به اینکه زمان زیادی به آغاز ماه مبارک رمضان باقی نمانده است، تعداد زیادی از عروس و داماد‌ها در حال برگزاری مراسم ازدواجشان پیش از فرا رسیدن این ماه هستند و به همین دلیل بازار بخش‌های مرتبط با برگزاری مراسم عروسی حسابی داغ شده است

گلفروشی‌ها یکی از همین بخش‌ها هستند که به طور مستقیم با مراسم عروسی سر و کار دارند. جدا از گل‌آرایی سفره عقد و دسته گل عروس، ماشین عروس هم به‌گل‌زدن نیاز دارد.

این در حالی است که این روز‌ها گلفروشی‌ها  خیلی شلوغ هستند و قبول کردن سفارش بیش از ظرفیت موجب می‌شود که ماشین‌ها در ساعت مشخص شده آماده نباشند و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شود.

بهتر است گلفروشی‌ها تعداد کارگران و توانایی در تعداد ماشین‌هایی را که می‌توانند در فرجه زمانی محدود گل بزنند، در نظر بگیرند و سپس اقدام به قبول سفارش کنند تا بتوانند ماشین‌های گل زده را سر موعد مقرر تحویل دهند.

دردسر مستأجر بودن

هرچند قدیمی‌ها مستاجری را خوش‌نشینی توصیف کرده‌اند اما حال و روز هیچ یک از مستاجران کنونی با خوش‌نشینی که این مثل به آن اشاره می‌کند، همخوانی ندارد. مستاجران ناچارند هر سال مبلغ زیادی را به اجاره‌بها اضافه کنند و اگر بد شانسی بیشتری داشته باشند، باید هزینه جداگانه‌ای هم بابت اثاث‌‌کشی و دستمزد بنگاه برای نقل مکان به خانه‌ای دیگر بپردازند.

این در حالی است که در این بین، برخی آژانس‌های معاملات ملکی هم به سردرگمی و اتلاف وقت مستاجران کمک می‌کنند. برای مثال در آگهی‌های خود ملکی فاقد ابتدایی‌ترین امکانات مانند آسانسور و پارکینگ را ساختمانی دارای همه امکانات و بسیار شیک معرفی می‌کنند.

به این ترتیب مستاجر زمانی را به بازدید از ملکی اختصاص می‌دهد که به هیچ وجه با مشخصات درج شده در آگهی که توجه‌اش را جلب کرده مطابقت ندارد. هرچند این یکی از شیوه‌های بازاریابی است اما بهتر است محدودیت‌هایی در زمینه تبلیغ امکاناتی که وجود خارجی ندارند برای آژانس‌های معاملات ملکی در نظر گرفته شود.

پیر مرد و گرما

این روز‌ها در شهر اتفاقاتی می‌افتد که نشان از تغییر برخی الگو‌های مثبت فرهنگی و اخلاقی دارد. برای نمونه گاهی اوقات دیده می‌شود که در گرمای طاقت‌فرسا، پیرمردی بدون آنکه توان ایستادن داشته باشد در اتوبوس به دنبال صندلی خالی می‌گردد و در نبود آن، هیچ جوانی هم مایل به برخاستن و جا‌دادن به وی نیست.

این ماجرا حتی درصورت نشستن فرد سالخورده یا کم‌توان روی کف اتوبوس یا مینی‌بوس نیز ادامه می‌یابد و تمام اینها نشان از لزوم برنامه‌ریزی فرهنگی برای احیای برخی الگوها و رفتار‌های اخلاقی بین شهروندان دارد. تعدادی از مراکز فرهنگی در کنار برگزاری کلاس‌ها و کار‌گاه‌های آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی و غیره، می‌توانند به این نکات ریز اما مهم نیز توجه کنند و برای ترمیم هنجار‌های با ارزش جامعه، طرح‌هایی داشته باشند.

دوش گرفتن خودرو‌ها

گویا در گرمای تابستان امسال خودرو‌ها هم گاهی گرما‌زده می‌شوند و علاوه بر نیاز به پر کردن رادیاتور، گاهی نیز احتیاج دارند وسط خیابان دوش بگیرند. شاید هم گرانی نرخ گرمابه خودرو‌ها‌ یا همان کارواش‌های کف‌آلود باعث شده راننده‌ها، خودرو‌ها را به این روش تمیز کنند. خلاصه به هر دلیلی که این کار انجام شود، آنچه در ظاهر قضیه کاملا محسوس است اتلاف روزانه مقادیر قابل توجهی آب است.

چنانچه آب این لوله‌ها، آب شرب نیز نباشد، معطلی خودرو‌های پشتی و پر شدن چاله‌های خیابان از گل و لای یکی از مشکلات ناشی از این نوع کارواش خیابانی است. از سوی دیگر گاه راننده‌های دیگر نیز نظاره‌گر این حرکت غیرمسئولانه می‌شوند و همین موضوع ترافیک خیابان را سنگین می‌کند. به طور حتم باید به فکر تانکر آبی که در ترافیک مانده نیز بود.

کد خبر 87703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز