شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

اینکه دستگاه‌های خودپرداز نواقص فنی زیادی دارند و مشتریان هنگام کار با این دستگاه ها در خیلی از موارد به مشکل برمی‌خورند به اندازه‌ای عادی شده که کمتر کسی از اینکه دستگاه خودپرداز به او خدمات لازم را ارائه نمی کند، غافلگیر می‌شود.

این در حالی است که تنوع مشکلات و نواقص فنی این دستگاه‌ها هم به اندازه‌ای زیاد است که خیلی از مشتریان از تنوع این مشکلات غافلگیر می‌شوند. برای مثال در صورتی که دستگاهی دچار نقص فنی شده باشد یا قادر به ارائه برخی خدمات نباشد، معمولا روی صفحه نمایش آن هشدار‌هایی در این زمینه نقش می‌بندد.

اما تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از دستگاه‌ها بدون اینکه به‌ظاهر مشکلی داشته باشند کارت‌ها را می‌بلعند و دیگر به مشتری پس نمی‌دهند.

در برخی موارد هم بیش از 10 دقیقه طول می‌کشد تا مشتری پس از تلاش فراوان بتواند کارتش را پس بگیرد . بهتر است دست‌کم در مورد دچار بودن دستگاه‌ها به نقص فنی اطلاع‌رسانی شود تا مشتری بی‌جهت کارتش را وارد دستگاه خراب نکند.

مسافر بین راهی

از زمانی که مقررات سختگیرانه‌تری برای اتوبوس‌های مسافربری بین شهری وضع شده، پدیده مسافر بین راهی کمتر به چشم می‌خورد. اما هنوز هم در برخی موارد به خصوص زمانی که خیلی از صندلی های اتوبوس خالی است، رانندگان اقدام به سوار کردن مسافر بین راهی کرده و حقوق مسافرانی که بلیت خریده‌اند و روی ساعت سفر حساب کرده‌اند را ضایع می‌کنند.

علاوه بر این مسافرانی که بین‌راه سوار اتوبوس های بین شهری می‌شوند، مشخصات‌شان در بلیت ثبت نمی‌شود و در صورت بروز حوادث احتمالی از جمله تصادف نه تنها شناسایی این مسافران دشوار است بلکه به علت صادر نشدن بلیت، شامل بیمه هم نمی‌شوند. بهتر است با این مورد تخلف برخورد قاطع‌تری صورت گیرد تا هم مسافران داخل اتوبوس معطل نشوند و هم مشکلات احتمالی برای مسافران بین راهی ایجاد نشود.

گرانی بی‌حکمت

این قدیمی‌ها که گفته‌اند هیچ گرانی بی‌حکمت نیست باید سری به چند بوتیک لباس در خیابان‌های شمال پایتخت می‌زدند تا حسابی حرف‌شان را پس بگیرند. به نظر می‌رسد این ضرب‌المثل کمی قدیمی شده و باید در آن تجدید نظر کرد.

البته برای گرانی پوشاک برخی از این واحد‌ها فقط می‌توان این حکمت را دید که خریدار آن در عین تفاخر نام فروشگاه‌ و خیابانی را که از آن خرید کرده مدام به رخ دوست و آشنا می‌کشد.

تمام این‌ گرانفروشی‌های تعدادی از بوتیک‌های شمال شهر در حالی است که قیمت‌ها چند سالی است بیش از پیش کنترل می‌شوند و در برخی مناطق و اصناف شهر، خریداران کاملا  از قانونمند شدن قیمت‌گذاری رضایت دارند.

اما معلوم نیست چرا این قیمت‌های نجومی پوشاک هنوز هم روی لباس‌ها جا خوش کرده و به هیچ‌وجه راضی به پایین آمدن نیستند. توجیه برخی از فروشندگان نیز در مورد مارک‌دار بودن این پوشاک  فقط به درد افراد زودباور می‌خورد. زیرا اغلب اجناس آنها تولید شرق آسیا و در بهترین حالت تولید ترکیه است. 

متکدی سمج

این روز‌ها آلودگی صوتی در شهر بیداد می‌کند و از سبزی‌فروش وانتی محل گرفته تا ضبط آخرین مدل و بچه‌های همسایه همگی دست به دست هم داده‌اند تا آرامشی برای شهروندان باقی نماند.

البته در این  میان برخی متکدیان سمج نیز به بلندگو مجهز شده و به قول معروف قوز بالا قوز شده‌اند. جالب اینجاست که برای مراجعه آنها به هیچ‌وجه نباید انتظار داشت که فقط شب جمعه برای تکدی‌گری بیایند.

آنها که بعد از یک عمر تکدی‌گری هنوز شب جمعه را نمی‌شناسند و  هر روز به بهانه‌های مختلف در شهر سر و صدا می‌کنند. به گفته شهروندان، مزاحمت متکدیانی که داخل محله‌ها می‌آیند از متکدیان خیابان‌ها و میادین شهر بیشتر است.

کد خبر 87341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز