چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

برخی از این فروشنده‌های ابزار و مصالح نیز مانند کارمندان اداره‌های دولتی سوزن‌شان روی تعبیر «‌‌امروز برو فردا بیا» گیر کرده است.

آنها از مشتری می‌‌خواهند برای آوردن ابزار خاصی که در مغازه موجود ندارند، بیعانه‌ای بپردازند و بعد از اینکه مشتری بیعانه را پرداخت، مدام به وی وعده فردا و پس فردا را می‌دهند.

به این وسیله آنها هم از مراجعه مشتری به مغازه‌های دیگر جلوگیری می‌کنند و هم به قول معروف پوست خرس نزده را می‌فروشند. حال آنکه متقاضی ابزار به طور حتم کارش جایی گیر کرده و ابزار را برای تعمیر وسیله و بخشی از منزل نیاز دارد. به طور حتم فرهنگ خوش قولی باید در میان تمام اصناف مورد بازبینی قرار بگیرد.

البته ماجرای این معدود ابزارفروش‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود. تعدادی از آنها نیز اجناس چینی یا بهتر بگوییم یکبار مصرف را به جای جنس آلمانی می‌فروشند. ابزار‌هایی مانند انواع آچار‌ها که کشور تولید کننده‌شان مشخص نیست به راحتی به جای جنس درجه یک فروخته می‌شود. فقط وقتی برای نمونه، آچار فرانسه در دست خریدار خم شد وی متوجه کلاهی که سرش رفته می‌شود.

زباله از نوع نخاله

سطل‌های مکانیزه زباله علاوه بر کاهش آلودگی شهر و کمک به جمع‌آوری سریع‌تر زباله‌‌ها سور و سات خوبی هم به ویژه در تابستان برای گربه‌ها و حشرات به راه انداخته است.

بوی زباله‌ها در محله‌هایی که سطل‌های آنها دارای پوشش نیست از کیلومتر‌ها آنطرف‌تر حشرات و حیوانات موذی را به این محل می‌کشاند اما این اواخر برخی همسایه‌ها و افراد بی‌توجه به حق و حقوق دیگران نیز به جای کمک به تمیز نگاه‌داشتن این سطل‌ها و بیرون گذاشتن زباله‌‌ها در ساعات مقرر، مدام نخاله‌های ساختمانی داخل آن می‌ریزند.

انبوه این زباله‌ها گاه راه رفت و آمد خودرو‌ها و حتی شهروندان را می‌گیرد. با وجود این هنگام شکایت به مسئولان، آنها می‌گویند به محض مشاهده چنین تخلفی با ما تماس بگیرید تا با شخص خاطی برخورد کنیم اما به هر حال از آنجا که به قول معروف «جاده دزد زده تا چهل روز امن است»، هیچ‌یک از شهروندان آنقدر وقت و انرژی ندارند که پای سطل زباله منتظر اشخاص خاطی بمانند. بنابراین شهروندان توقع دارند برای رفع چنین مشکلاتی تمهیداتی اندیشیده شود.

اطلاع رسانی مردمی

در حالی که شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به ویژه مترو ترغیب می‌شوند، تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر در خصوص نقص فنی در سیستم تهویه واگن‌ها، انتقاد کرده‌اند. به گفته آنها سیستم تهویه برخی واگن‌ها خراب است و این نکته موجب می‌شود واگن‌ها بیش از اندازه گرم شوند.

این در حالی است که ازدحام مسافران در واگن‌ها به اندازه ای است که به خودی خود موجب گرمای بیش از حد در واگن‌ها می‌شود. البته تکنسین‌های مترو در زمینه رفع نواقص به سرعت اقدام می‌کنند و اطلاع رسانی مسافران در خصوص نقص سیستم تهویه واگن‌ها می‌تواند به آنها در رفع ا ین نواقص کمک کند. از سوی دیگر مسافران مترو می توانند این مشکلات را با راهبر‌هایی که در مترو مستقر هستند در میان بگذارند.

مقصد نامعلوم

از قدیم و ندیم رسم بر این بوده است که علاوه بر درج مشخصات مربوط به ایستگاه اتوبوس و مقصد بعدی اتوبوس ها روی تابلوی ایستگاه، مبدا و مقصد سفر هم روی تابلو‌های ویژه‌ای که روی اتوبوس نصب می‌شوند، نوشته شود.

این در حالی است که اخیرا برخی از اتوبوس های تازه‌‌وارد به سیستم اتوبوسرانی و حتی برخی اتوبوس های قدیمی چنین تابلو‌هایی را به همراه ندارند و مسافران نمی‌دانند اتوبوس ها به چه مقصدی می‌روند و تنها با پرس و جو از سایر مسافران می‌توان مقصد را حدس زد.

با توجه به اینکه گاهی چند اتوبوس مختلف در یک ایستگاه توقف می‌کنند نمی‌توان تنها از روی اطلاعات تابلوی ایستگاه مقصد آنها را متوجه شد؛ به همین دلیل بهتر است اطلاعات مربوط به مبدا و مقصد سفر روی تابلوی اتوبوس ها وجود داشته باشد.

کد خبر 87155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز