سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

برای این دسته گلی که راننده‌ به جای آب، به باغچه داده می‌توان چند فرضیه بازدارنده مطرح کرد

یکی اینکه شهرداری باید به جای این نرده‌های نازک برای باغچه‌ها و بلوار‌ها نیز گاردریل نصب کند تا دست‌کم مانعی فلزی بتواند جلوی ورود افراد و این اواخر خودرو‌ها را به باغچه‌ها بگیرد.

چرا که نصب تابلو‌های هشدار دهنده نتوانسته آنچنان کارایی داشته باشد و عابر و راننده هر دو تمایل زیادی به ورود به باغچه‌های شهر دارند. از سوی دیگر والدین می‌توانند برای جیب‌هایشان یک قفل رمزدار بگیرند تا فرزندان بدون گواهینامه نتوانند به راحتی به سوئیچ ناخنک بزنند و دست آخر از این دسته‌گل‌ها به آب بدهند.

البته چنانچه میزان دوربرگردان‌های خیابان‌های شهر نیز بیشتر شود برخی راننده‌ها کمتر هوس می‌کنند از هر نقطه که خواستند دور بزنند و کمتر به فکر میانبر زدن می‌افتند. به‌طور حتم در این‌صورت کمتر راننده‌ای را مشاهده می‌کنیم که خط ممتد را قطع کرده و در حال دور زدن است.

اگر یکی از کتاب‌های اتوبوس و مترو نیز به فرهنگ علائم رانندگی اختصاص یابد به طور حتم برخی راننده‌ها تازه متوجه معنای این علائم می‌شوند. به طور حتم با به کار بستن برخی از این پیشنهاد‌ها، مهدی نمازی (یکی از خواننده‌های روزنامه) کمتر به چنین سوژه عکاسی برخورد خواهد کرد.

چهار دیواری، اختیاری

گاهی اوقات راننده‌های تاکسی یا سواری‌های خطی یکباره مسیر خود را عوض کرده و به این وسیله موجبات تعجب مسافر و گاهی ترس وی را فراهم می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها با شعار چهاردیواری اختیاری تصور می‌کنند که برای زودتر رسیدن به مقصد، آن‌هم بدون هماهنگ کردن با مسافران می‌توانند به راحتی مسیر را عوض کنند.

حال آنکه مطابق مقررات، آنها باید فقط از مسیر از پیش تعیین شده حرکت کنند و انحراف از مسیر برای آنها تخلف محسوب می‌شود.

مقابله دسته‌جمعی با سوسک

با وجود اینکه انواع حیوانات درنده و ترسناک در جهان وجود دارند، به عقیده اغلب خانم‌ها سوسک، ترسناک‌ترین و چندش‌آورترین جانور روی زمین است. برخی خانم‌ها به اندازه‌ای از سوسک می‌ترسند که اگر آن را در جایی مشاهده کنند، پا به فرار می‌گذارند.

این در حالی است که سوسک مشکل برخی مجتمع‌های مسکونی است که بدون مشارکت همه ساکنان مجتمع، نسل آن از بین نمی‌رود. باتوجه به اینکه معمولا سوسک از طبقات پایین‌تر به طبقات بالاتر می‌رود، سمپاشی یکی از واحد‌ها به نتیجه نمی‌رسد و تنها در صورتی این تلاش ثمربخش خواهد بود که ساکنان همه واحد‌های آپارتمان دست به کار شوند و به مبارزه با سوسک‌های محل سکونت‌شان بپردازند.

به همین دلیل توصیه می‌شود آپارتمان‌هایی که به این مشکل دچارند در جلسات هفتگی یا ماهانه روزی را برای سمپاشی همه واحد‌ها انتخاب کنند تا طی یک حرکت هماهنگ و از پیش تعیین شده، نسل سوسک‌ها در ساختمان از بین برود.

تفریح در تاریکی

در تعطیلات تابستان بهترین فرصت برای خانواده‌ها فراهم می‌شود تا به همراه فرزندان ساعاتی از عصر و شب را در پارک‌ها و بوستان‌های شهر به تفریح و استراحت بپردازند.

این در حالی است که پارک‌های جنگلی هم با توجه به فضای سبز قابل توجه و هوای خوب یکی از گزینه‌های جذاب برای خانواده‌ها به‌شمار می‌روند. اما متاسفانه برخی از این پارک‌های جنگلی به اندازه کافی در طول شب روشنایی ندارند و این نکته مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کند. زمین خوردن یکی از مشکلاتی است که در قسمت‌های تاریک این پارک‌ها اتفاق می‌افتد که برای کودکان و سالمندان بسیار خطرناک است.

البته این مشکل در مورد همه پارک‌ها وجود ندارد و در برخی پارک‌ها با تعویض لامپ‌های سوخته می‌توان روشنایی را به پارک بازگرداند. با توجه به استقبال شهروندان از پارک‌های جنگلی انتظار می‌رود که رسیدگی بیشتری در خصوص تامین روشنایی این پارک‌ها انجام شود.

کد خبر 87608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز