یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

این طور که پیش می‌رود چند وقت دیگر دیدن خالی شدن شن،‌ ماسه، آجر و بالاخره انواع و اقسام مصالح ساختمانی روی خودرو‌ها و حتی رهگذران به امری عادی بدل خواهد شد

زیرا این اواخر برخی راننده‌های خودرو‌های حمل‌بار همچون وانت‌ها و کامیونت‌ها عادت کرده‌اند که اهمیتی به سلامتی شهروندان و خودرو‌ها ندهند و فقط به بارگیری و تخلیه سریع بار بیندیشند. این دسته از راننده‌ها با خیالی آسوده از بیمه بودن وسیله نقلیه، هیچ دقتی برای محکم شدن بار نمی‌کنند و نتیجه آن می‌شود که در تصویری که امیر فرج‌پور برای ما ارسال کرده، می‌بینید.

در وهله نخست معلوم نیست این تیرآهن‌های غول پیکر روی این وانت‌ چه کار می‌کند. از سوی دیگر به طور حتم آنها به قدری غیر مسئولانه به وانت بسته شده‌اند که فقط با یک ترمز همگی به سمت خودروی جلویی پرتاب که چه عرض کنیم، شلیک شده‌اند.

همین چند روز پیش بود که در همین ستون در مورد لزوم بازبینی میزان جریمه‌های در نظر گرفته شده برای چنین تخلفاتی در ستون در شهر چه خبر نوشتیم. حال آنکه این نوع خودرو‌ها با بار‌های غیر مجاز همچنان در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر جولان می‌دهند و بار‌های آنها نیز حسابی در شهر سرسره‌بازی می‌کنند.

حراج بنجل‌ها

با نزدیک شدن به ماه آخر هر فصل، فروشنده‌های پوشاک شروع به حراج لباس‌ها می‌کنند تا با کاهش تقاضا برای اجناس‌شان، آنها به اصطلاح روی دستشان نماند. این در حالی است که برخی فروشنده‌ها به بهانه رواج حراج در این مقطع از سال به فروش اجناس بنجل و دارای ایراد مبادرت می‌کنند.

برای نمونه بسیاری از شهروندانی که از این حراجی‌ها لباس‌های به ظاهر مناسبی خریداری کرده‌ بودند هنگامی که اجناس خریداری شده را در خانه مورد بازبینی قرار دادند تازه آن وقت بود که متوجه انواع سوراخ‌ها، نخ‌کش‌ شدن‌ها و بالاخره بی‌قواره بودن‌های آنها شدند.

سردرگمی به جای راهنمایی

با وجود اینکه هدف اصلی از نصب تابلو‌های راهنما در سطح شهر، ارائه اطلاعات لازم به شهروندان و راهنمایی آنهاست، در برخی موارد این تابلو‌ها نه تنها این خاصیت را ندارند، بلکه شهروندان را به اشتباه می‌اندازند.

برای مثال در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها همچنان تابلو‌هایی وجود دارند که مربوط به زمانی هستند که هنوز خیابان یکطرفه بوده یا اینکه مقررات ورود ممنوع برای خیابان مربوطه در نظرگرفته نشده بود.

اما این تابلو‌ها که معمولا در جای نامناسبی هم نصب شده‌اند در خیابانی که هم‌ اکنون دوطرفه است به شهروندان اعلام می‌کند که مسیر بن‌بست است. حتی در برخی خیابان‌های اصلی شهر در حالی که هر دو باند به حرکت خودروها اختصاص دارد، همچنان تابلویی به چشم می‌خورد که قسمتی از مسیر را ویژه تردد اتوبوس‌ها تعریف کرده است.

به نظر شهروندان خوب است در مورد نصب تابلو‌های راهنمایی و هماهنگی آنها با کاربری‌های کوچه و خیابان دقت بیشتری صورت گیرد تا شهروندان دچار اشتباه نشوند.

قیمت‌های متنوع در بازار پرده

پرده از آن دست تزیینات منزل است که هر از چندی نیاز به تعویض دارد. برای مثال نقل مکان به خانه جدید یا تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان خرید پرده جدید را ضروری می‌سازد.

هر چند هنوز هم برخی از کدبانوهای خانه که مسلط به هنر خیاطی هستند با دوختن پرده‌های منزل هزینه دوخت و نصب آن را کاهش می‌دهند اما خیلی از خانواده‌ها هم ترجیح می‌دهند دوخت پرده و نصب آن را به پرده‌فروشی واگذار کنند.

این در حالی است که در این بین قیمت‌های بسیار متفاوتی به عنوان اجرت دوخت و نصب به مشتریان اعلام می‌شود که دربرخی موارد قیمت مدل مشابه در 2 مغازه ده‌ها هزار تومان با هم تفاوت دارد. هرچند در مورد قیمت پارچه نظارت‌هایی وجود دارد، اما بهتر است در مورد هزینه دریافتی برای دوخت و نصب پرده هم معیار مشخصی وجود داشته باشد تا مشتریان دچار سردرگمی نشوند.

کد خبر 87967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز