شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گاهی اوقات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به جای کاهش آمار بیماران به افزایش آن کمک می‌کنند.

برای نمونه در برخی از آنها به قدری امکانات رفاهی و حتی ضروری کم است که بیمارانی که وارد آن می‌شوند به امراض دیگری همچون گرمازدگی دچار می‌شوند. برخی اتاق‌های این بیمارستان‌ها بیشتر شبیه به سونا بوده و بیماران در گرمای چندین و چند درجه حسابی وزن کم می‌کنند و گرمازده می‌شوند.

البته نبود امکانات به اینجا ختم نمی‌شود و گاهی نیز زنگ بالای سر بیمار به کلی خراب است. حال آنکه درصورتی که بیمار در وضعیت اورژانسی و خطرناک قرار بگیرد خود یا دیگر افراد نزدیک به وی باید این زنگ خطر را به صدا درآورند تا امدادرسانی به وی سریع‌تر شود.

به طور حتم آمبولانس‌های قدیمی و زهوار در رفته نیز می‌توانند محل مناسبی برای انتقاد از این بیمارستان‌ها باشد. زیرا بیمار‌ در این خودرو‌ها به قدری بالا و پایین می‌پرد و تا زمانی که به بیمارستان می‌رسد علاوه بر درد‌های خود با درد‌های عضلانی نیز باید دست و پنجه نرم کند. همچنین به تمام این مشکلات  تهیه داروی نسخه تجویز شده توسط پزشک برای بیمار را هم اضافه کنید؛

آن هم در نیمه شب و زمانی که بیشتر داروخانه‌ها تعطیل هستند. این در حالی است که فلسفه اورژانس بیمارستان‌ها ارائه خدمات اورژانسی است نه اعزام همراه بیمار برای تهیه دارو.

کمبود کیوسک روزنامه فروشی

کیوسک‌های روزنامه فروشی به دلیل تنوع در محصولات عرضه شده‌شان مشتریان زیادی دارند. با وجود این در برخی مناطق شهر تعداد این کیوسک‌ها بسیار اندک است و فاصله زیاد آنها از یکدیگر موجب می‌شود که ساکنان محل، راه درازی را برای خرید روزنامه طی کنند.

این مشکل برای افراد سالمند که توانایی پیاده‌روی‌های طولانی را ندارند حاد‌تر است؛ به ویژه در هوای خرماپزان فعلی. با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان در تماس با ستون در شهر چه خبر خواهان افزایش کیوسک‌های مطبوعاتی در سطح شهر شده‌اند مکان‌یابی برای احداث و نصب کیوسک‌های جدید در محلاتی که به اصطلاح با فقر کیوسک مواجه هستند ضروری به نظر می‌رسد.

بارگیری در خیابان

گاهی اوقات ترافیک طولانی خیابان فقط و فقط در پی بارگیری یک خودرو وانت یا کامیونت صورت می‌گیرد. راننده‌ این خودروها با خیالی راحت در محل توقف ممنوع مشغول بارگیری یا تخلیه بار می‌شود و این موضوع به کندی حرکت خودرو‌ها و در نتیجه سنگینی ترافیک منجر می‌شود.

تجربه ثابت کرده است اغلب ترافیک‌ها به دلیل کندی تدریجی حرکت خودرو‌ها ایجاد شده و این در حالی است که افرادی که باعث این کندی می‌شوند به اندازه کافی به این موضوع توجه نشان نمی‌دهند. به نظر می‌رسد چنانچه در کنار راننده‌های متخلف وانت‌بار‌ها، صاحب بار نیز جریمه شود کمتر شاهد چنین تخلفاتی خواهیم بود زیرا مشوق اصلی راننده‌های باربر برای ارتکاب این تخلف‌ها مغازه‌دارها  هستند.

تکدی‌گری از نوع خارجی

با وجود اینکه اخیرا اقدامات گسترده‌ای در جهت مقابله با مهاجران غیرقانونی به عمل آمده است، هنوز هم شاهد حضور آنها در کشور هستیم. یکی از نمونه‌های آن متکدیان خارجی هستند که سر برخی چهارراه‌ها به روی رانندگان لبخند زده و از آنها طلب کمک می‌کنند.

البته تا کنون طرح‌های متعددی برای جمع‌آوری این متکدیان به اجرا درآمده است اما ادامه حضور آنها در خیابان‌ها و چهارراه‌های شهر همچنان تولید ترافیک می‌کند. متاسفانه برخی از شهروندان به جای کمک به افرادی که مستحق هستند به متکدیان خارجی سر چهارراه‌ها پول می‌دهند و همین توقف برای دادن پول به این افراد موجب ایجاد ترافیک می‌شود. انتظار می‌رود در این مورد برخورد قاطعانه‌تری صورت گیرد تا ریشه متکدیان خارجی در شهر برای همیشه زده شود.

کد خبر 87884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز