دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در فراکسیون اصولگرایان مجلس حاضر شد تا به دعوت اعضای این فراکسیون پاسخ داده باشد.

این خبر پیش از این با عنوان حضور رئیس‌جمهوری در مجلس و با موضوع مشورت احمدی‌نژاد درباره کابینه با مجلس شورای اسلامی در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود. پیش از آن و پیش از ظهر دیروز اما 2تن از اعضای سکوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، جداگانه و برخی اهالی صحن، با خبرنگاران به گفت‌وگو نشستند.

2نشست علی لاریجانی و محمدرضا باهنر اگرچه برای گرامیداشت روز خبرنگار برگزار می‌شد اما موضوع این جلسه‌ها باعث نشد تا خبرنگاران حاضر، از موضوع اصلی روزهای جاری بین دولت و مجلس و احزاب غافل شوند.

لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس، خبرنگاران را پذیرفته بود اما باهنر نه در جایگاه نایب‌رئیس بلکه به‌عنوان دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با خبرنگاران سخن می‌گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: وزارت جای یادگیری نیست و جای انرژی دادن به دیگران است.

علی لاریجانی در حاشیه نشستی که به مناسبت روز خبرنگار با خبرنگاران پارلمانی داشت، تاکید کرد که وقتی وزیری پشت میز وزارت قرار می‌گیرد باید مدارجی را طی کرده باشد، نه اینکه تازه بخواهد یاد بگیرد. رئیس مجلس با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر مذاکراتی درباره انتخاب اعضای کابینه بین دولت و مجلس انجام شده، گفت: البته این مذاکرات درباره افراد نبوده است.

از 20 تا 100سال

خبرنگاری از لاریجانی پرسید با توجه به اینکه آقای احمدی‌نژاد عنوان کرده قرار است کابینه‌ای شگفت‌انگیز و جوان معرفی کند، آیا ممکن است کابینه‌ای که دولت معرفی می‌کند با 3اصلی که شما برشمردید همخوانی نداشته باشد؟ که وی پاسخ داد: باید مصادیق را ببینیم؛ چرا که جوان از 20 سال معنی پیدا می‌کند و گاهی هم حتی تا 50 یا 100 سال هم جوان محسوب می‌شود. 

باید دید که چه انتخابی صورت می‌گیرد. لاریجانی تاکید کرد: مهم این است که 3محور آراستگی اخلاقی و فکری، داشتن سابقه انقلابی روشن و کارآمدی در نظام، در یک وزیر وجود داشته باشد.

مجلس برایشان مهم‌تر است

محمدرضا باهنر نیز در نشست بزرگداشت روز خبرنگار که از سوی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شده بود سخن گفت. او در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال حضور برخی نمایندگان مجلس در کابینه دولت دهم افزود: رئیس‌جمهور قصد اینکه فردی از نمایندگان مجلس را به کابینه ببرد ندارد؛ چراکه حضور برخی از آقایان در مجلس از اهمیت بیشتری برخوردار است.

صعود ناگهانی

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور گفته است که می‌خواهم از جوان‌ها استفاده کنم، گفت: ما مخالف جوان‌ها نیستیم ولی اصلی اساسی وجود دارد مبنی بر اینکه وزارتخانه جای کارآموزی نیست.

باهنر با بیان اینکه در دولت نهم برخی از جوان‌ها پلکان ترقی را یکدفعه طی کردند، ادامه داد: در دولت نهم برای وزرا مشاور جوان گذاشتند البته قدرت این مشاور بستگی به قدرت نفوذ وی داشت ولی در هر صورت وزارتخانه جایی نیست که بتوان در آن ریسک کرد.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در مورد رایزنی احمدی‌نژاد برای چینش کابینه با مجلس گفت: آقای احمدی‌نژاد به‌صورت سیستماتیک با مجلس رایزنی نداشته است البته به‌صورت جدا با نمایندگان رایزنی‌هایی داشته و شخص بنده بعد از انتخابات تنها یک ملاقات با احمدی‌نژاد داشته‌ام که در آن صحبت‌های کلی مطرح شد.

هیچ جناحی، تنهایی نمی‌تواند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین همچنین بر به رسمیت شناختن جریان نقد داخل نظام تاکید و خاطرنشان کرد: اپوزیسیون داخل نظام که در چارچوب نظام فعالیت می‌کند باید حزب و رسانه داشته باشد و ما از آن استقبال می‌کنیم.

محمدرضا باهنر در پاسخ به سؤالی درباره حذف جریان اصلاح‌طلب از صحنه سیاسی کشور پس از انتخابات گفت: تمام تصمیم‌سازان باید این واقعیت را قبول داشته باشند که جناح‌های کشور را به رسمیت بشناسند و هیچ جناحی نباید فکر کند که به تنهایی می‌تواند کشور را اداره کند؛ چرا که این مسئله هم غیرممکن است و هم غیراخلاقی. وی تاکید کرد: ولی نباید متن کار به دست رادیکال‌های هر جناح بیفتد.

کد خبر 87534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز