گروه اجتماعی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بعد از تعطیلات مجلس، طرح ادغام وزارتخانه‌های رفاه و کار در صحن مجلس مطرح و نهایی می‌شود.

علی زنجانی، درباره طرح ادغام وزارتخانه‌ها اعلام داشت: با توجه به برنامه چهارم توسعه و سیاست‌های اصل 44 که بر خارج شدن نقش دولت از تصدی‌گری به نقش نظارتی تأکید دارد، نمایندگان برای عملی شدن این امر تلاش می‌کنند. البته دولت و شخص رئیس‌جمهوری نیز از این طرح استقبال کرده و همکاری لازم را در این زمینه داشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به نقش 2 وزارتخانه رفاه و کار و امور اجتماعی در راستای ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان همچنین با حفظ استقلال سازمان‌ها و نهادهای زیرمجموعه‌ وزارتخانه‌ها، در این ادغام تلاش شده است به فصلی نو از ارائه خدمات دست یابیم.

این در حالی است که داریوش قنبری، نماینده ایلام معتقد است: کاهش وزارتخانه‌ها تحت عنوان اصلاح ساختار دولت، میزان نظارت مجلس بر آنها را کاهش می‌دهد، اما ادغام برخی سازمان‌ها چون محیط‌زیست، جوانان و تربیت بدنی، سبب افزایش نظارت‌پذیری می‌شود.

وی افزود: هدف از تشکیل وزارتخانه‌های جدید این است که برخی از سازما‌ن‌های زیرنظر رئیس‌جمهوری که به شکل معاونت رئیس‌جمهوری مطرح است، نظیر سازمان تربیت بدنی، میراث فرهنگی، محیط‌زیست و سازمان ملی جوانان تحت نظارت مستقیم مجلس درآید.

قنبری با تاکید بر اینکه بعید می‌دانم با توجه به‌مدت کمی که تا معرفی کابینه و وزرای جدید باقی‌مانده این طرح به نتیجه برسد، تصریح کرد: بدون شک اگر قرار باشد این طرح مراحل خود را طی کند به احتمال زیاد تا آخر سال‌جاری به طول خواهد انجامید و عملیاتی شدن در سال‌جاری ممکن نیست و به سال آینده موکول می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: بنابراین باید در جهت کارآمدسازی وزارتخانه‌ها تلاش کنیم و هیچ تردیدی نیست که باید اقدامات مناسبی در این راستا صورت گیرد، اما این کارآمدسازی نباید به معنای ادغام وزارتخانه‌ها در یکدیگر و کاهش تعداد آنها باشد، بلکه باید برخی سازمان‌های موجود با یکدیگر ادغام و تبدیل به وزارتخانه شوند.

کد خبر 87778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز