سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: 202 نماینده مجلس شورای اسلامی با تهیه نامه‌ای انتخاب آقای دکتر احمدی نژاد را مجددا تبریک گفتند و معرفی کابینه‌ای با ظرفیت و توان ایمانی، انقلابی، تجربی و تخصص کافی را به مجلس خواستار شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،متن کامل این نامه که در جلسه علنی روز سه شنبه 20 مرداد مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به این شرح است:

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی

سلام علیکم

انتخاب جنابعالی با رأی قاطع ملت بزرگ ایران برای دهمین دوره ریاست جمهوری و تنفیذ آن از سوی مقام معظم رهبری، امانتی عظیم است که شما پاسداری از آن را با سوگند خود در مقابل قرآن کریم، ریاست قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شدید.

شکر و سپاس در برابر این نعمت و توفیق انجام شایسته این مسئولیت، بزرگترین افتخار در زندگی یک مسلمان متعهد و خدوم به اسلام است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک مجدد خدمت شما، آرزوی توفیق جنابعالی در انجام این ماموریت خطیر را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.

همکاران شما در دولت که بزودی معرفی می‌شوند باید ضمن التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه، توان و ظرفیت ایمانی، انقلابی، تجربی و تخصص کافی برای کمک به جنابعالی در انجام ماموریت‌ها را داشته باشند و برای ارتقاء سطح کیفی و کمی اجرای برنامه‌های درازمدت و میان مدت نظام جمهوری اسلامی و وظایف روزمره و جاری تلاش کنند.

تنها در این صورت است که با توفیق حضرت باری تعالی می‌توانیم امیدوار باشیم که پس از پایان چهار سال، کارنامه افتخارآمیز عملکرد قوه مجریه مایه مباهات همه ملت ایران، مقام معظم رهبری و مدیران کشور گردد و به عنوان مقطعی درخشان در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به ثبت برسد.

مجلس شورای اسلامی با الگو قراردادن توصیه‌های مقام معظم رهبری بر این باور است که در صورت وجود شرایط فوق الذکر در وزرای معرفی شده، حداکثر همکاری و تلاش را در رأی اعتماد به آن‌ها مبذول دارد به صورتی که با اطمینان از سابقه ایمانی، انقلابی، تخصصی و تجربی آن‌ها که شرایط اصلی کارآمدی یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی است از همه ظرفیت‌های خود برای همکاری و حمایت از رئیس جمهوری محترم استفاده کند.

بدیهی است که مجلس شورای اسلامی در بررسی لوایح تقدیمی دولت، که با رعایت اسناد بالادستی از جمله سندچشم انداز بیست ساله، برنامه توسعه پنج ساله، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و دیگر سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تهیه شده باشد مصمم است حداکثر دقت و همکاری را در تصویب آن‌ها اعمال کند.

کد خبر 87577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز