مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

صدور حکم شهردار کرج همچنان در فراز و نشیب مسیر طولانی خود قرار دارد و معلوم نیست این حکم چه زمان از سوی وزارت کشور صادر خواهد شد

آخرین تغییرات در شهرداری کرج به اواخر فروردین سال‌جاری مربوط می شود؛  به این ترتیب که شهردار پیشین یعنی سید مهدی مقدسی در اواخر فروردین‌ماه استعفا داد و سید علی آقازاده به‌عنوان شهردار جدید در اواخر اردیبهشت به این سمت منصوب شد.

در چنین شرایطی انتظار می رفت که مدتی پس از انتصاب شهردار جدید حکم وی نیز صادر شود تا این شهردار بتواند در اسرع‌وقت برای شهر برنامه‌ریزی‌های بلندمدت انجام دهد اما متاسفانه پس از گذشت حدود سه ماه از انتصاب هنوز حکمی برای آقازاده صادر نشده است.

در چنین شرایطی که صدور حکم شهردار کرج به‌طول انجامیده، بازار حرف و حدیث‌ها نیز داغ شده و طبق معمول شایعاتی نیز به گوش می‌رسد.  عده‌ای  معتقدند صدور حکم شهردار در وزارت کشور سلسله مراتبی دارد که این سلسله مراتب در‌خصوص آقازاده، شهردار جدید کرج در حال پیگیری و  ادامه است.

اعضای شورای شهر نیز در این شرایط از تاخیر به‌وجود آمده در صدور حکم شهردار ناراضی هستند و معتقدند این مسئله هر‌دلیلی که داشته باشد، باید در اسرع‌وقت حل شود تا شهردار جدید کرج به‌طور کامل به رسمیت برسد.

حجت‌الاسلام عبدالله پورمظاهری، عضو شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص به مهر گفت: در حال حاضر صدور حکم شهردار جدید کرج در وزارت کشور در حال طی مراحل قانونی است و امیدواریم در اسرع وقت مراحل خود را طی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز خواستار تسریع در صدور حکم شهردار این کلانشهر از سوی وزارت کشور شد و اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده کلانشهر یادشده، مشخص شدن تکلیف شهردار این شهر ضروری است.

محمود دادگو ادامه داد: اگر حکم انتصاب شهردار کرج در زمان مقرر صادر نشود، این کلانشهر ممکن است با مشکلاتی مواجه و روند حل مشکلات آن طولانی‌تر شود.

یکی از نمایندگان مردم کرج در مجلس نیز در‌خصوص صدور حکم شهردار کرج خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم تا شهردار جدید در اسرع‌وقت حکم خود را دریافت کند نه اینکه در این زمینه سنگ‌اندازی کنیم.

عزیز اکبریان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر یک پارلمان محلی کوچک و مستقل است و مجلس نیز یک پارلمان ملی محسوب می شود، ضمن اینکه نباید اعضای این دو پارلمان در تصمیمات هم دخالت کنند.

در همین حال شهردار جدید کرج نیز در‌خصوص علت تاخیر حکم خود اظهار داشت:
بر خلاف برخی شایعات، تاخیر در صدور حکم بنده یک امر سیاسی نیست و دلیل سیاسی ندارد.

سید علی آقازاده ادامه داد: همچنین عده‌ای معتقدند مخالفت‌هایی از داخل شهر در به تاخیر انداختن صدور حکم بنده تاثیر داشته اما  این امر را قبول ندارم زیرا به‌نظر می رسد در این زمینه عوامل بیرونی تاثیرگذار بوده‌اند.

فاطمه آجرلو نیز که در چنین شرایطی انگشت اتهام بسیاری به‌سوی وی دراز شده، مسئله دخالت خود در صدور حکم شهردار کرج را تنها یک شایعه دانست و اظهار داشت: اگر کسی در این زمینه ابهامی دارد، می تواند از خود بنده بپرسد تا  ابهامش برطرف شود.

در همین حال معاون استاندار تهران و فرماندار کرج شایعاتی را مبنی بر جابه‌جایی سرپرست شهرداری این کلانشهر کذب اعلام کرد و گفت: حکم شهردار کرج تا 11 روز دیگر صادر می‌شود.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: برای انتخاب شهردار یک کلانشهر باید شورای شهرستان و شهر فرد مورد‌نظر را به‌عنوان سرپرست شهرداری تایید و پس از تائید شورا،‌ فرمانداری فرد مورد نظر را انتخاب کند که این مراحل زمان می‌برد.

وی افزود: پس از فرمانداری استانداری نیز باید آن را تایید کند و پس از بررسی وزارت کشور، حکم شهردار صادر می‌شود. کولیوند بیان داشت: هم‌اکنون این حکم به انتهای کار رسیده است و طی 11 روز آینده حکم صادر می‌شود.فرماندار کرج عنوان کرد: هیچگونه جابه‌جایی در سرپرستی شهرداری کرج وجود ندارد و در‌صورت وجود تمامی آنها کذب است.

کد خبر 87485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز