یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

محمد‌رضا جمالی: درهم‌تنیدگی رویدادها و حوادث جاری به‌گونه‌ای است که چهره‌های سیاسی و صاحب‌نظران عرصه‌های اجتماعی از مهم‌ترین موضوع روز یعنی «بایدها و نبایدهای» کابینه غافل شده‌اند

و آنچنان‌که باید و شاید به بیان مطالبات خود از رئیس‌جمهور برای معرفی کابینه اقدام نکرده‌اند. عرصه رسانه‌ها، خصوصاً رسانه ملی به بیان دیدگاه‌های موافق و مخالف و انتخاب افرادی که مناسب امروز ایران و شرایط ویژه‌اش در دنیا نپرداخته‌اند و تیتروار و شعاری از کنار امور مهم ملک و ملت عبور کرده‌اند.

اقتضای ایران امروز و تمشیت امور، انتخاب افراد کاردان و باتجربه به‌عنوان وزیر است؛ افرادی که نه در حد یک مسئول دفتر به ایفای نقش بپردازند و نه در حد یک ژنرال پرتوقع که در روند امور اخلال ایجاد کنند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در فرآیند انتخاب به حساسیت‌های موجود توجه نشده و بر نمط گذشته اصرار ورزیده شده است.

اگر آنچه از شنیده‌ها به‌دست می‌آید صحیح باشد، مجلس شورای اسلامی بدون توجه به سفارشات سیاسی باید به اقتضای مصالح ملی به بررسی صلاحیت و شایستگی وزرای پیشنهادی بپردازد.

در انتخاب کابینه بد نیست به چند موضوع توجه جدی بشود.عده‌ای بر این باورند که با انتخاب جوانان به عنوان اعضای کابینه می‌توان بر نقایص احتمالی سرپوش گذاشت و حتی در سخنان خود نیز به‌گونه‌ای اظهارنظر کرده‌اند که در کابینه آینده، جوانان حضور فعالی خواهند داشت.

اگرچه قرار گرفتن نیروهای جوان در جایگاه‌های حکومتی و صدارت مناصب امری پسندیده محسوب می‌شود اما این امر نباید به بهای دورشدن اصحاب تجربه از امر اداره کشور باشد.
آنچه جوانان انتظار دارند برداشتن گام‌های عملی برای رفع مشکلات ایشان است و یقیناً می‌دانند برخورد شعاری و استفاده از چند نیروی جوان اما بی‌تجربه نمی‌تواند اقدام جدی برای جوانان انجام دهد؛

کما اینکه در دولت نهم به‌خوبی این حقیقت برای ایشان آشکار شد.تغییر برخی از اعضای جوان کابینه نهم و عدم حضور ایشان در کابینه دهم گویای این واقعیت است که تنها جوان بودن کافی نیست.

شرایط امروز و طمع دشمنان به ما می‌فهماند که باید حساب‌شده، فنی و دقیق به تمشیت امور بپردازیم؛ چرا که به‌صورت جدی در معرض قضاوت همگان قرار داریم. انتظار عمومی از این دولت بیش از دولت گذشته است و آحاد ملت به حمایت از نظام و به امید فردایی بهتر گام در مسیر انتخاب گذاشته‌اند؛

بنا بر این مهم‌ترین شرط انتخاب تیم دولت، چه از جانب رئیس‌جمهور و چه از طرف نمایندگان، تدبیر و تعقل است و در این‌صورت است که کابینه 70‌میلیونی شکل می‌گیرد؛ وگرنه باید تجربه‌های ناموفق گذشته را تکرار کنیم و در حصار خویشتن محصور شویم.

کد خبر 87430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز