گروه اجتماعی: براساس مصوبه مجلس، دولت موظف شد طی 5 سال 60 هزار معلم حق‌التدریسی و آموزشیار نهضت را به‌صورت رسمی یا پیمانی استخدام کند.

به گفته یک عضو کمیسیون آموزش مجلس، دولت موظف است از بین حدود 105 هزار نیروهای حق‌التدریسی آموزش و پرورش دارای مدرک کارشناسی و بالاتر با 4 سال سابقه همکاری مستمر به میزان 12 ساعت در هفته و شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 88-87 را به استخدام رسمی در آورد.

علی کریمی فیروز‌جایی افزود: همچنین معلمان حق‌التدریسی دارای مدرک کاردانی با 5 سال سابقه همکاری مستمر و به شرط شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 88-87 و داشتن میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته به‌صورت پیمانی استخدام خواهند‌شد.

براساس مصوبه مجلس، معلمان حق‌التدریسی دیپلمه با اولویت معلمان کوچ‌رو، با 7 سال سابقه همکاری مستمر، شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی88-87 و داشتن میانگین حداقل 24 ساعت تدریس در هفته طی 7 سال گذشته به‌صورت پیمانی استخدام می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد: معلمان حق‌التدریسی دیپلم و فوق‌دیپلم پس از استخدام پیمانی مطابق این قانون درصورت اخذ مدرک کارشناسی به استخدام رسمی در می‌آیند.

وی گفت: براساس مصوبه دیگر این طرح، معلمان حق‌التدریسی که در زمان تصویب این قانون دانشجوی کارشناسی باشند و واحدهای گذرانده آنها تا پایان سال تحصیلی 88-87 برابر تعداد واحدهای کاردانی باشد با رعایت ماده 3 به‌صورت پیمانی استخدام خواهند‌شد.

نیروهای حق‌التدریسی فوق‌دیپلم آموزش ابتدایی و رشته‌های خاص کار‌دانش و فنی حرفه‌ای نیز به تشخیص آموزش و پرورش درصورت داشتن شرایط ماده3 به استخدام رسمی در می‌آیند.

استخدام آموزشیاران

براساس مصوبه مجلس، آموزشیاران شاغل نهضت سواد‌آموزی قبل از سال 80 طبق اساسنامه نهضت و داشتن مدرک لیسانس و بالاتر، به‌صورت رسمی و فوق‌دیپلمه‌ها به‌صورت پیمانی استخدام می‌شوند.

کریمی اظهار کرد: مابقی آموزشیاران تا 7 هزار نفر با اولویت بیش از 60 ماه سابقه خدمت، تناسب رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی و نیاز منطقه، استخدام می‌شوند. همچنین همه آموزشیاران نهضت موظف به طی دوره‌های آموزشی بدو خدمت طبق برنامه آموزش و پرورش هستند.

نماینده مردم بابل گفت: آموزشیاران نهضت که براساس این قانون استخدام می‌شوند درصورت عدم‌نیاز نهضت و موافقت آموزش و پرورش، با رعایت مفاد این قانون در آموزش و پرورش خدمت خواهند‌کرد.

استخدام مربیان پیش‌دبستانی

براساس مصوبه مجلس، 900 نفر از مربیان پیش‌دبستانی دارای بیش از 10 سال سابقه همکاری با آموزش و پرورش، درصورت شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 88-87 و داشتن مدرک لیسانس و بالاتر به‌صورت رسمی و دیپلم و فوق‌دیپلم به‌صورت پیمانی استخدام خواهند‌شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره نحوه نقل و انتقال این افراد عنوان کرد: این گروه پس از استخدام حداقل به‌مدت 5 سال باید در محل خدمت فعلی خود انجام وظیفه کنند. بعد از طی این مدت تقاضای نقل و انتقال درصورت موافقت مبدا و مقصد قابل بررسی است.

مجلس همچنین مقرر کرد از تاریخ تصویب این قانون، معلمین مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق مراکز و دانشگاه‌های تربیت معلم، دانشگاه شهید رجایی و مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم(ص) ضمن رعایت ماده یک این قانون به استخدام پیمانی در می‌آیند.

فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز از طریق آزمون ورودی و گذراندن دوره‌های لازم حسب نیاز وزارت آموزش و پرورش می‌توانند استخدام شوند.

کریمی در پایان افزود: براساس مصوبه مجلس، هزار و 200 نفر از کارکنان قراردادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز استخدام می‌شوند.  این مصوبه مجلس درصورت تایید شورای نگهبان قابل اجراست.

کد خبر 87406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز