همشهری آنلاین: ‌وزارت آموزش و پرورش با اعلام توزیع کتاب‌های درسی از اول شهریور، گفت: کتب درسی در سال جدید با قیمتی کمتر از پشت جلد آنها عرضه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام تخصیص 43 میلیارد تومان یارانه دولتی برای کاغذ مصرفی کتاب‌های درسی، خبر داد: کتب درسی در سال تحصیلی جدید با قیمتی کمتر از پشت جلد عرضه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: قیمت کتب درسی برای سال تحصیلی جدید، بر اساس فهرست بهای کتب درسی که به مدارس و کتاب‌فروشی‌هایی که نماینده توزیع کتاب‌های درسی هستند، اعلام می‌شود، دریافت خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد که فهرست بهای کتب درسی برای سال تحصیلی آینده به مدارس و مراکز توزیع استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور همچنین با اعلام این که چاپ کتاب‌های درسی سال تحصیلی 89 ـ 88 از سال گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: بیش از 250 عنوان کتاب در مقاطع تحصیلی مختلف در سال جاری به چاپ ‌رسید که این تعداد کتاب در سال آینده تحصیلی نیز ثابت خواهد ماند.

این مقام مسئول وزارت آموزش و پرورش همچنین از ارائه 13 کتاب جدیدالتالیف در سال تحصیلی آینده در سراسر کشور خبر داد.

وی بیان کرد: این تعداد کتاب جدیدالتالیف در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه نظری در سال جدید مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که البته تعدادی از آن‌ها به اجرای آزمایشی درخواهند آمد.

محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از اول شهریور ماه در استان‌ها و از نیمه شهریور ماه در تهران آغاز می‌شود

کد خبر 87586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز