شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آموزشی خبر داد: توزیع سراسری کتب درسی از 16 شهریور ماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: در سال تحصیلی پیش رو 937 عنوان کتاب درسی با تیراژ 140 میلیون برای 14 میلیون دانش‌آموز عرضه می‌شود.

وی با اشاره به زمان آغاز توزیع کتب درسی گفت: توزیع کتب درسی ابتدایی در مراکز استان‌ها از 9 شهریور ماه آغاز شده است و از 16شهریور نیز توزیع این کتب در تهران و سراسر شهرستان‌های کشور آغاز خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: توزیع کتب درسی راهنمایی و متوسطه در پنج هزار و 400 کتاب فروشی که یک هزار و 400 باب آن در تهران است.

محمدیان همچنین با بیان این که کتب پایه پیش دانشگاهی از تیر ماه در اختیار مناطق آموزشی سراسر کشور قرار گرفته و بنابر درخواست واحدهای آموزشی توزیع می‌شود، اظهار کرد: کتب فنی و حرفه ای و کاردانش نیز که پنج درصد از مجموع کتب منتشر شده برای سال تحصیلی جدید یعنی معادل هفت میلیون از 140 میلیون کتاب منتشر شده را شامل می‌شوند، به محض درخواست مدیران دبیرستان‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی از اعلام فهرست بهای کتاب‌های درسی به نمایندگی‌های فروش و توزیع کتب درسی در سراسر کشور نیز خبر داد و بیان کرد: در پشت جلد کتاب‌های درسی، قیمت تمام شده کتب درج شده است که با ابلاغ فهرست بها به مدارس و کتاب‌فروشی‌هایی که نماینده توزیع کتاب‌های درسی هستند، بهای کتاب بر اساس فهرست اعلامی اخذ خواهد شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با تاکید بر این که اخذ قیمتی به جز قیمت‌هایی که آموزش و پرورش در اختیار استان‌ها قرار داده، از دانش‌آموزان ممنوع است، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای این موضوع به طور جدی نظارت خواهد کرد و مردم می‌توانند تخلفاتی که در این زمینه از مدارس یا کتاب‌فروشی‌ها مشاهده می‌کنند از طریق شماره تلفن 88827778 اعلام و موضوع را پیگیری کنند.

محمدیان در پایان از آغاز فروش کتاب‌های درسی به صورت تک جلدی از 15 مهر ماه در سراسر کشور نیز خبر داد.

کد خبر 89567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز