کریم اعظمی: فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در حالی از روز پنجشنبه آغاز شد که قابل پیش‌بینی بود با شروع این مسابقات،‌ اتفاقات حاشیه‌ای و جنجالی نسبت به روزهای تعطیلی فوتبال بیشتر شود.

 البته در این میان تعطیلی برنامه نود- برنامه‌ای که بسیاری از سوژه‌های پنهان فوتبال ایران را در اختیار روزنامه‌ها و سایت‌های خبری قرار می‌داد-اتفاق خوشایندی نیست و فوتبالی‌ها همچنان در انتظار پخش سری جدید برنامه نود با عادل فردوسی‌پور هستند.

جنجال رحمتی و طالب‌لو

جنجالی‌ترین اتفاق حاشیه‌ای لیگ برتر در هفته اول مربوط است به جملات حاشیه‌ای سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان سپاهان که گفته بود وحید طالب‌لو با سحر و جادو،  دروازه خود را بسته نگه می‌دارد. البته این اولین باری نبود که رحمتی درباره طالب‌لو چنین می‌گفت. رحمتی که شکست مقابل استقلال و طالب‌لو برایش سنگین بود، بعد از بازی علیه دروازه‌بان آبی‌ها موضع گرفت. وی که چند سالی است با طالب‌لو اختلاف شدیدی دارد، بعد از بازی استقلال و سپاهان  معتقد بود تیمش باید بازی را می‌برد.

نمایش وحید طالب‌لو مقابل سپاهان یکی از بهترین بازی‌های او با پیراهن استقلال بود. او واکنش‌های نجات‌بخشی در طول بازی داشت و به‌خصوص شیرجه فوق‌العاده‌اش روی شوت غافلگیرانه عمادرضا استثنایی بود. طالب‌لو در واکنش به حرف‌های رحمتی،  سکوت را شکسته و حرف می‌زند. او که تصویرش با شیئی مقدس پیچیده در یک حوله، برای همه آشناست از مهدی رحمتی ناراحت شده و چنین می‌گوید: «اهل سحر و جادو نیستم بلکه اعتقاداتی دارم که به آن پایبندم.

چیزی که در درون دروازه من قرار دارد برای من مقدس است که باعث می‌شود قوت قلب بیشتری بگیرم و در طول 90 دقیقه با اعتماد به نفس بالاتری از دروازه خود حراست کنم. همه می‌دانند که من سال‌هاست آن را درون پارچه‌ای قرار داده و درون دروازه می‌گذارم، البته یک‌بار در چنین شرایطی چهار گل خوردم و استقلال بازنده شد. ‌چرا آن روز سحر و جادو نبود اما حالا که سپاهان را شکست داده‌ایم، پای سحر و جادو وسط می‌آید؟»

طالب‌لو در واکنشی تند به رحمتی‌می‌گوید:«کوته فکرها همه را مثل خود می‌بینند.»جالب اینکه این دو در تمرین دیروز تیم ملی حضور داشتند و با هم تمرین می‌کردند. رحمتی و طالب‌لو که زیر نظر پیت بیوتر تمرین می‌کردند، در دقایقی در یک بازی تنیس فوتبال روبه‌روی هم قرار گرفتند. علاوه بر اینکه سردی میان این دو محسوس بود، رحمتی دقایقی در گوشه‌ای دور از چشم سایراین، با میثاق معمارزاده دروازه‌بان پرسپولیس خلوت کرده و در این مورد حرف می‌زدند.

اظهار نظر رحمتی اما در پایان مسابقه با واکنش منفی امیر قلعه‌نویی و صمد مرفاوی همراه بود. قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی با تمجید از نمایش طالب‌لو مقابل سپاهان گفت: «به اعتقاد من نباید دنبال این  مسائل برویم. امروز یکی از روزهای خوب وحید طالب‌لو بود که در این 4-5 سال اخیر دیدم.»  مرفاوی هم در واکنش به صحبت‌های  رحمتی گفت: «اگر با طلسم می‌شد جلوی گلزنی را گرفت، امروز در تمام دنیا به جای تمرین‌کردن از این روش استفاده می‌کردند. به نظر من طالب‌لو در روز خوبش بود و حملات سپاهان را بسیار خوب کنترل کرد.»

خواب سپهر

هادی نوروزی خیلی خوش‌شانس بود که در اولین بازی پرسپولیس با محرومیت اشپیتیم آرفی و ناآماده بودن محسن خلیلی در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفت. او در عین ناباوری و با خوش‌شانسی زیاد از دو فرصت گلزنی نهایت استفاده را برد و دو بار دروازه مس را باز کرد. نوروزی در جملاتی جالب توجه بعد از پایان مسابقه گفت: «سپهر حیدری خواب دیده بود که من گل می‌زنم و خوشحالم که در نهایت خواب او تعبیر شد.» حیدری اما در مورد گلزنی نوروزی می‌گوید: «من پیشگو نیستم ولی قبل از بازی به هادی گفتم دو بار دروازه مس را باز می‌کند. در سال‌های گذشته هم به خیلی از بازیکنان قبل از انجام بازی گفتم که گلزنی می‌کنند و در نهایت این اتفاق افتاده است.»

اولیایی علیه هدایتی

شکست خانگی پاس همدان با مربیگری علیرضا منصوریان برای کاظم اولیایی بسیار تلخ بود. به طوری که او روز گذشته در مصاحبه‌ای جنجالی حرف‌هایی علیه باشگاه استیل‌آذین زد که شاید حاشیه‌های این موضوع در روزهای آینده بیشتر شود. مدیرعامل پاس همدان می‌گوید: «من به همه تیم‌ها هشدار می‌دهم که از استیل‌آذین بترسند و این به خاطر یک تیم کاملا قوی‌ است که آنها را در بیرون از زمین هدایت می‌کند. استیل آذین در جیبش پول دارد و به هر نتیجه‌ای که بخواهد دست پیدا می‌کند.

آنها به صورت غیرمجاز محمدغلامی، بازیکنی که مدت‌ها با ما تمرین کرده بود را جذب کردند در حالی که این بازیکن قرارداد 5 برگه‌ای با پاس امضا کرده بود.»  مهریزی مدیرعامل  استیل‌آذین در پاسخ می‌گوید: «من برای حرف‌ها و حرکات اولیایی متاسفم. ما در جریان بازی در جایگاه ویژه نشسته بودیم ولی اولیایی حرکاتی را انجام می‌داد که بسیار ناشایست بود. او انگشتان دستش را طوری حرکت می‌داد که به دیگران بفهماند ما داور را خریده‌ایم و واقعا برای اولیایی متاسفم.»

درگیری خداداد با تماشاگران

استقلال‌اهواز فاصله زیادی با کسب اولین پیروزی‌اش در لیگ برتر نداشت ولی خداداد عزیزی با بیرون کشیدن ماهینی و آوردن ماکسیمو، برد را با تساوی عوض کرد و همین موضوع باعث شد تا تماشاگران جنجالی تیم آبی‌پوش اهوازی علیه ماکسیمو و خداداد شعار بدهند. همین موضوع شایعات مختلفی را در مورد درگیری لفظی و فیزیکی خداداد با هواداران به وجود آورد هر چند که شهرام شفیع‌زاده مدیرعامل استقلال‌اهواز این خبر را تکذیب می‌کند: «این شایعات توسط دلال‌هایی مطرح می‌شود که قصد داشتند به ما بازیکن بدهند ولی قبول نکردیم. آنها در بین تماشاگران حاضر می‌شوند و آنها را تحریک می‌کنند تا جو ورزشگاه را به هم بریزند.»

قلعه‌نویی و سریال پنالتی‌ها

امیر قلعه‌نویی پس از شکست در بازی حیثیتی مقابل استقلال باز هم از قضاوت داور مسابقه انتقاد کرد. او که معمولا بعد از باخت‌های تیمش از دست‌های پشت‌پرده و همچنین قضاوت ضعیف داور حرف می‌زند، این بار در مورد عملکرد هدایت ممبینی گفت:‌ «به نظر من داور یک پنالتی مسلم را به سود ما نگرفت، چون صادقی درون محوطه جریمه توپ را با دست زد. من خیال می‌کردم که فقط در استقلال برایم پنالتی‌ نمی‌گیرند ولی حتی با آمدنم به سپاهان، سریال پنالتی نگرفتن‌ها ادامه دارد و برایشان عادت شده است.»

جنگ بوشهری‌ها با احمدزاده

دیدار شاهین بوشهر و ملوان انزلی هم حاشیه‌های خاص خودش را داشت. کللی‌فرد سرمربی شاهین چند روز قبل از این بازی گفت: «سیستم بازی ملوان منسوخ شده است.» محمد احمدزاده اما حرف‌های او را بی‌جواب نگذاشت و گفت: «بوشهری‌ها بهتر است اولین بازی خود را در لیگ برتر انجام دهند و سپس در مورد حریف نظر بدهند.» احمدزاده همچنین بعد از پایان این مسابقه از کیفیت ورزشگاه بوشهر به شدت انتقاد کرد که یک خبرنگار بوشهری در جواب او گفت: «شما بهتر است اول ورزشگاه انزلی را درست کنید و بعد در مورد ورزشگاه ما حرف بزنید.»

کد خبر 87367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز