مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: دسترسی‌های محدوده پل جوادیه تا پایان تابستان احداث می‌شود.

محمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران گفت: عملیات اجرایی بخش‌های مختلف پل جوادیه به‌عنوان زیباترین پل کابلی خاورمیانه به‌صورت 3 شیفت فعال است.

به گزارش سما، وی گفت: تلاش داریم تا عملیات ساخت قوس اصلی این پل با دهنه 120 متری را که تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک،  رونق اقتصادی منطقه،  بهبود منظر شهری و... دارد تا پایان تابستان به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی رمپ‌های جنوبی پل جوادیه در حال اجراست،  افزود: پل جوادیه دارای یک قوس اصلی با دهنه‌ای 120 متری است که از 10 قطعه ساخته شده و هر قطعه آن حدود 70 تن وزن دارد که 15 درصد وزن این قطعات مربوط به جوش آن و با تکنولوژی خاصی در کارخانه در حال ساخت است.

ایازی با اشاره به اینکه این پل دارای سازه پیچیده‌ای است و برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود و تاکنون نمونه مشابهی نداشته است،  تصریح کرد: به‌دلیل آنکه طراحی و ساخت این پل،  اولین تجربه به این شکل است و پروژه مشابه آن تاکنون وجود نداشته است،  باید کار با ظرافت خاصی انجام شود و بنابراین عملیات اجرایی بخش‌های مختلف آن به صورت 3شیفت و مستمر در کارخانه در حال اجراست.

وی از اتمام عملیات ساخت قوس اصلی پل جوادیه تا پایان تابستان خبر داد و بیان کرد: این قوس بر روی مسیر راه آهن نصب می‌شود و به‌دلیل آنکه عملیات ترافیکی این منطقه به تردد قطارها مرتبط است،  پیش بینی می‌شود زمانی که برای نصب پل داده شود از ساعت 23 شب تا 5 صبح باشد که قطارها در این ساعات حرکت نمی‌کنند.

ایازی با اشاره به مشکلاتی که در آمد و‌شد شهروندان این محدوده ایجاد شده،  با قدردانی از شهروندان صبور این منطقه خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا در حداقل زمان، عملیات نصب و مونتاژ قطعات به پایان برسد،  اما به‌دلیل ترافیک خاص این منطقه،  نصب قطعات نیاز به زمان و محدودیت‌های ترافیکی دارد.

سخنگوی شهرداری تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن دعوت از تمامی رسانه‌ها به برخورد کارشناسی با موضوعات مربوط به طرح‌های شهری تاکید کرد: خوشبختانه رسانه‌های گروهی در تعامل با مدیریت شهری نقش آگاه‌سازی،  آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان را به خوبی ایفا می‌کنند اما باید توجه داشت که به‌دلیل مشکلات موقتی که اجرای هر طرح عمرانی ممکن است برای شهروندان به‌وجود بیاورد نباید اصل توسعه و عمران شهر و منافع بلندمدت شهر و شهروندان را به چالش کشید.

وی با ذکر اینکه وجود راه آهن انجام کار را در این محدوده با مشکلات جدی مواجه ساخته است افزود: دسترسی‌های این محدوده از زیر پل جوادیه تا میدان بهمن پیش از آغاز سال تحصیلی جدید ایجاد می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان سال عملیات نصب و اجرای این پل به‌طور کامل پایان یابد. 

ایازی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در دوره کنونی فعالیت خود برنامه محور کردن طرح‌های عمرانی را در دستور کار قرار داده است گفت: هیچ پروژه عمرانی در شهر تهران آغاز نمی‌شود مگر آنکه برای تمامی مراحل اجرایی آن برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی صورت گرفته باشد.

وی در این‌باره به پروژه‌هایی نظیر تونل رسالت، برج میلاد و... اشاره کرد که مدت زمان طولانی در حالت بلاتکلیفی و عدم‌پیشرفت کار قرار داشتند ولی خوشبختانه در دوره فعلی مدیریت شهرداری تهران این نقیصه به‌طور کلی برطرف شد و به جرات می‌توان گفت هم‌اکنون هیچ پروژه رها‌شده‌ای در سطح شهر وجود ندارد.

کد خبر 87162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز