دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: سرپرست تشکل‌های دانش‌آموزی مدعی صرفه‌جویی یک میلیارد تومانی در هزینه‌های برگزاری اردوهای ملی فرزانگان و پیشتازان شد

به گفته اردشیر دهقانی، واگذاری همه مسئولیت‌های اردویی به دانش‌آموزان، عامل اصلی صرفه‌جویی در هزینه‌هاست.

وی اعلام کرد: طبق دستورالعمل آموزش و پرورش برای اردوی فرزانگان 186 نفر نیروی انسانی برای ساماندهی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده در حالی که در این اردو تنها با 80 نفر به این مقصود دست یافته‌ایم.

با توجه به سخنان سرپرست تشکل‌های دانش‌آموزی این سؤال به ذهن متبادر می‌شود که مگر هزینه برگزاری این اردوها چقدر بوده که یک میلیارد تومان در برگزاری آن صرفه‌جویی شده‌است.

جالب است بدانید که بودجه سازمان دانش‌آموزی در سال 86، 4 میلیارد تومان بوده‌است. همچنین مسئولان قبلی سازمان دانش‌آموزی دائم از کمبود بودجه گله داشتند و برخی از اردوها نیز به همین دلیل لغو می‌شد.

صرفه‌‌جویی به‌خودی خود امر پسندیده‌ای است که در دین و فرهنگ ما همواره بر آن تاکید ‌شده‌است، ولی چرا برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری اردوها این همه ضریب خطا دارد؟

با توجه به فلسفه اردوهای دانش‌آموزی آیا امکان نداشت در سایر اردوهای سازمان دانش‌آموزی مانند این دو  اردو، برخی از کارها را به خود دانش‌آموزان واگذار کرد.
البته سؤالات دیگری مانند اینکه چه‌کسانی می‌توانند به این اردوها بروند، ملاک انتخاب دانش‌آموزان برای اعزام به اردوها چیست؟ نیز مطرح است.

کد خبر 86963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز