گروه اجتماعی: وزرای پیشنهادی علوم، بهداشت و آموزش و پرورش بنا به دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی امروز و سه‌شنبه به مجلس دعوت شده‌اند تا جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود را اعلام کنند.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به همشهری گفت: هنوز اطلاع دقیقی از برنامه‌های وزرای پیشنهادی نداریم؛ به همین دلیل با وزرای پیشنهادی علوم، بهداشت و آموزش و پرورش نشست‌هایی برای آشنایی بیشتر با برنامه‌های‌شان خواهیم داشت.

سوسن کشاورز، حداقل شرایط

علی کریمی‌ فیروز‌جایی در باره فرد معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: باید به خانم کشاورز فارغ از مسائل جنسیتی نگاه کرد. عده‌ای معتقدند چون وی زن است نباید وزیر شود، بر عکس عده‌ای هم می‌گویند چون زن است باید وزیر شود.

وی معتقد است که کشاورز باید با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جزئیات برنامه‌هایش را برای اداره این وزارتخانه عظیم و تاثیر‌گذار با حدود یک میلیون و 100 هزار فرهنگی و 14 میلیون دانش‌آموز بیان کند.

به گفته رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس، کشاورز حداقل شرایط برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش را دارد، ولی باید بیشتر بررسی شود که آیا وی توان اداره این وزارتخانه را دارد یا نه، زیرا آموزش و پرورش نیاز به یک فرد باتجربه و توان اجرایی بسیار بالا دارد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز درباره گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: شناخت کمتری از سوابق خانم کشاورز دارم. در نگاه اول به‌نظر می‌رسد شخص توانمندتری باید هدایت این وزارتخانه را بر عهده بگیرد.

علی عباسپور تهرانی فرد اعلام کرد: با توجه به سوابق ابتدایی، خانم کشاورز توان حل مشکلات مربوطه را ندارد؛ مگر اینکه در جلسه کمیسیون با توجه به برنامه‌هایی که برای حل مشکلات ارائه می‌کند، اظهارنظر بهتری نسبت به وزارت وی داشته باشیم.

وضعیت وزرای پیشنهادی علوم و بهداشت

رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت گفت: فکر می‌کنم با توجه به سوابقی که دکتر دانشجو و دکتر وحید‌‌دستجردی از نظر علمی و سیاسی دارند، افراد موفق و مطلوبی خواهند بود؛

چرا که وزارتخانه، ترکیبی از جایگاه علمی و سیاسی است. البته باید برنامه‌ها و میزان توانمندی در پیاده‌سازی این برنامه‌ها توسط آنها مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

یکی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش در این باره گفت: دکتر دانشجو توان مدیریتی برای اداره دانشگاه‌ها را دارد؛ ضمن اینکه موضوع دانشگاه برای ما بسیار مهم و حیاتی است. کریمی فیروز جایی در باره دکتر وحید‌ دستجردی نیز معتقد است: وی نیز از توانایی‌های لازم برای اداره وزارت بهداشت برخوردار است.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهارنظر دقیق درباره گزینه‌های معرفی شده برای تصدی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش را به پس از حضور وزرای مربوطه در کمیسیون آموزش و تحقیقات موکول کردند.

کد خبر 88387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز