شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که در صورت توقف شهرک سازی و لغو محاصره غزه، حماس حاضر به همکاری در پیشبرد روند سازش است.

به گزارش مهر، خالد مشعل در گفتگو با روزنامه وال استریت گفت: در صورتی که کاخ سفید بتواند رژیم اسرائیل را حاضر به توقف شهرک سازی و پایان دادن محاصره غزه کند، با واشنگتن همکاری می کنیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: حماس و دیگر گروههای فلسطینی حاضر به همکاری با آمریکا و جامعه بین‌الملل در جهت پیشبرد روند سازش هستند.

مشعل در ادامه افزود: حماس خواستار یافتن راه حلی مناسب به منظور پایان دادن به مناقشه های موجود میان اسرائیل و فلسطین است.

وی تصریح کرد که حماس مانعی در جهت پیشبرد روند سازش نیست و تمام تلاش خود را برای پایان دادن به مناقشه های موجود میان رژیم اسرائیل و فلسطین انجام می‌دهد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه افزود: توقف شهرک سازی یک قدم لازم و ضروری در جهت پیشبرد روند سازش است اما به عنوان تنها راه حل موجود محسوب نمی شود.

وی بر این موضوع پافشاری کرد که جنبش حماس رژیم اسرائیل را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت.

مشعل همچنین از همه طرف‌های بین‌المللی خواست که مواضع اسرائیل را محکوم کنند و بر این رژیم برای پاسخ دادن به همه تلاش‌های صورت گرفته فشار بیاورند.

از سوی دیگر جنبش حماس طی روزهای اخیر اعلام کرد: پیشنهادهایی با هدف حل مسائل مورد اختلاف در گفتگوی آشتی ملی فلسطینی و تحقق وحدت ارائه خواهد کرد.

کد خبر 86779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز