همشهری آنلاین: مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از نیاز به سرمایه گذاری عظیم در پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران و افزایش بودجه امسال این شرکت خبر داد.

علی اصغر عرشی در گفت و گو با خبرنگار شانا، افزود:‌ با توجه به آنکه میانگین قیمت نفت در سه ماه نخست امسال به 53 دلار در هر بشکه رسیده، مقرر شده است شرکت ملی نفت ایران متمم بودجه ای به مجلس ارائه دهد و قیمت 5/37 دلار در هر بشکه را که در بودجه امسال نهایی شده، اصلاح کند.

وی اظهار داشت: نحوه موثر بودن متمم بودجه شرکت ملی نفت و میزان افزایش بودجه امسال این شرکت در مجلس به تصویب می رسد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، پیشرفت و اجرای به موقع پروژه های صنعت نفت را مستلزم تخصیص اعتبارهای مورد نیاز دانست و گفت:‌ برای اجرای پروژه های تولیدی و توسعه ای شرکت ملی نفت ایران به سرمایه گذاری های عظیمی نیاز داریم تا در صحنه بین المللی همچنان به صورت پویا و پایا حضور داشته باشیم.

وی با یاد آوری این که قیمت نفت در بودجه امسال 5/37 دلار در هر بشکه تعیین شده، ‌اظهار امیدواری کرد با تغییر این رقم، وضعیت پروژه های سرمایه ای شرکت نفت مطلوب تر و بهره برداری از مخازن نفتی و گازی بیشتر شود.

عرشی با تاکید بر این که به طور حتم افزایش بودجه شرکت نفت ایران تاثیر موثری در اجرای پروژه های این صنعت خواهد داشت گفت: احتمال کاهش قیمت نفت به وضعیت اقتصادی کشورهای صنعتی بزرگ مانند آمریکا و اروپا بستگی دارد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نیز پیشتر نیاز امسال شرکت ملی نفت ایران برای اجرای پروژه های این شرکت را 24 میلیارد دلار اعتبار اعلام کرد و گفت که با تخصیص حدود 3 میلیارد آن موافقت شده است؛‌ همچنین بر اساس رایزنی میان وزیر نفت با رئیس جمهوری، مقرر شد بخشی از کسری بودجه شرکت ملی نفت ایران از طریق تخصیص 2 میلیارد دلار از محل سپرده های بانک مرکزی در اختیار این شرکت قرار گیرد.

کد خبر 86679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز