شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به اینجا آمده‌ام که از حیثیت خود دفاع کرده و پرسپولیس را تکان بدهم

به گزارش ایسنا، زلاتکو کرانیکار سرمربی جدید پرسپولیس در نشست خبری این باشگاه تاکید کرد: از همه‌ کسانی که برای خوشامدگویی به من به اینجا آمده‌اند، تشکر می‌کنم. با توجه به این که هموطنان من در گذشته در باشگاه‌های ایران فعالیت کرده‌اند، فوتبال ایران را می‌شناسم. می‌دانم به باشگاهی آمده‌ام که بزرگ است و تاریخ عظیمی در فوتبال ایران دارد. با قراردادی که با پرسپولیس بسته‌ام، به دنبال آن هستم که این تیم بزرگ را به جایگاهی که قبلا در آن قرار داشت، برسانم اما، این یک کار گروهی است. هیات مدیره و اعضای تیم به من اطمینان دادند که تیم را همراهی می‌کنند و با توجه به تجربه‌ای که دارم، مطمئنم تمام تجربیات خود را به پرسپولیس منتقل می‌کنم و اطمینان دارم به نتایج مثبتی می‌رسیم.

وی تاکید کرد: براساس صحبتی که با مسئولان تیم داشتم، یکی از مربیان خوب که نام بزرگی دارد را به پرسپولیس خواهم آورد که بسیار از کار او راضی هستم. البته تمام مربیانی که هم اینک در باشگاه پرسپولیس حضور دارند فعالیت خود را با این باشگاه ادامه خواهند داد. دستیار جدید "اسکویچ" نام دارد، دروازه‌بان سابق یوگسلاوی و مربی تیم ملی کرواسی بوده است. اسکویچ مربی دروازه‌بان‌ها نبوده و مشکلی برای حضور عابدزاده به وجود نخواهد آمد.

کرانیکار خاطرنشان کرد: برای شروع دیر شده است ولی با اطمینانی که به دستیاران دارم و با شناختی که در این دو هفته از تیم پرسپولیس بدست خواهم آورد، امیدوارم هرچه سریع‌تر ناهماهنگی‌ها جبران شود و این تیم به جایگاه اصلی خود برسد. برنامه‌ی کوتاه مدت من آشنایی اولیه با پرسپولیس است و سپس برنامه‌های بعدی را در دستور کار قرار خواهم داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما مربی حرفه‌ای هستید، با توجه به قهر هواداران این باشگاه چه مشاوره‌ای گرفته و چه شناختی از فرهنگ ایران دارید؟ گفت: طی صحبت‌هایی که با سایرین داشتم همه به دو مساله تاکید کردند. اول اینکه تیم پرسپولیس باید ببرد و انتظار تماشاگران فقط برد است، دوم اینکه تیم باید خوب بازی کند. قبول دارم که تیم فوتبال باید نتیجه بگیرد و بازی‌ها را باید خیلی خوب آغاز کند اما، از همه می‌خواهم که صبور باشند و مطمئن باشند در این مدت تیم آماده خواهد شد و طرفداران هم آماده می‌شوند و ما می‌خواهیم یک سیستم جدید را در پرسپولیس ایجاد کنیم.

کرانیکار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید معمولا هواداران معتقدند اکثر مربیان خارجی که به پرسپولیس می‌آیند، فقط به دستمزد فکر می‌کنند و تیم برای آنها اهمیتی ندارد، برای پاک کردن این ذهنیت از ذهن تماشاگران چه تصمیمی دارید؟ تاکید کرد: قبول دارم که امروزه در دنیا بحث فوتبال، بحث تجارت است. در این تجارت هم فوتبال است هم پول. اما، مساله‌ای که حایز اهمیت است این است که اعتبار مربی نیز در وسط قرار می‌گیرد. من به اینجا نیامده‌ام که فقط پول بگیرم. آمده‌ام هم پول بگیرم هم با تیم بازی کنم. چون پای اعتبار من وسط است. امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم با هواداران در یک جبهه باشیم و تیم را به جایی برسانیم که همه با هم یک خانواده را تشکیل دهیم.

وی در ارتباط با این سوال که با توجه به بحث‌هایی که در لیگ ایران در ارتباط با منشور اخلاقی، عدم استفاده از کروات و... حاکم است و مباحث مطرح شده در ارتباط با دائم الخمر بودن شما، نظرتان در این رابطه چیست؟ گفت: 35 سال به عنوان بازیکن و مربی در این شغل بوده‌ام و در جاهای مختلفی کار کرده‌ام. در همان جا نیز مسایل مختلفی مطرح می‌شد اما، من تمام توجهم را به بازی متمرکز کردم تا بتوانم نتایجی که می‌خواهم بگیرم. من با این مسایل آشنا هستم و فقط تفکر من روی فوتبال است و با آن کار می‌کنم. من بحث روزنامه نگاران را می‌دانم. در همه جای دنیا از این داستان‌ها زیاد است. مساله‌ی دائم الخمر بودن خود را تکذیب می‌کنم.

وی در ارتباط با حضور بازیکنان بزرگ در پرسپولیس تاکید کرد: ما به صورت یک تیم عمل می‌کنیم. من روبه‌روی بازیکنان بزرگ نمی‌ایستم. در ارتباط با مدیریت باشگاه نیز از همان روز اول که با پرسپولیس مذاکره کردم، گفتم دست من باید باز باشد. اما، از کمک و همکاری اعضای باشگاه و هیات مدیره استفاده خواهم کرد. من از آنها کمک فکری می‌گیرم اما، تصمیم گیرنده‌ی آخر خود من هستم.

سرمربی پرسپولیس در پایان گفت: از تمام خبرنگاران، هواداران و علاقه‌مندان به پرسپولیس تقاضا دارم که از این تیم حمایت کنند تا بتوانیم پرسپولیس را تکان دهیم و به موفقیت برسیم

کد خبر 86166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز