گروه سیاسی-محمدعلی بدری: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتصاب رحیم مشایی به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد:

حذف رحیم مشایی از سمت‌های کلیدی و معاونت‌های رئیس‌جمهور تصمیم استراتژیک نظام است.

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد همچنین خبر داد: نظر مقام معظم رهبری نیز مبنی بر کنار گذاشتن آقای رحیم مشایی از سمت‌های معاونت ریاست‌جمهور کتبا به رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است. 

خبرگزاری مهر هم به نقل از احمدتوکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خبر مشابهی را اعلام کرد.  انتصاب معاونان پیش از تنفیذ توسط رهبری و تحلیف در پیشگاه نمایندگان ملت، در حالی انجام گرفت که اعتراضات نسبت به انتصاب مشایی ادامه داشت.

اسفندیار رحیم مشایی، تابستان گذشته از دوستی با آنچه وی مردم اسرائیل خواند، سخن گفت که مورد اعتراض و درخواست استعفای مراجع و طیف‌های گوناگون فکری قرار گرفت، اما تا پایان دولت نهم، در سمت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باقی ماند.

حضور مشایی در مجلسی با وجود حرکات موزون زنان در ترکیه، اجرای مراسمی با دف و قرآن در حضور وی، ادغام سازمان حج و زیارت در سازمان گردشگری و پیشنهاد حضور زنان در ورزشگاه‌ها هنگام مسابقات مردان، از دیگر مسائلی است که اعتراض مراجع و علما را به هشدار و درخواست استعفا از او و درخواست برکناری او از احمدی‌نژاد رساند اما مشایی کماکان معاون احمدی‌نژاد ماند.

‌نظر دستیار ارشد

اکنون نیز با این سابقه، محمود احمدی‌نژاد تا‌کنون نسبت به اعتراض‌ها و درخواست تجدید نظر درباره انتصاب مشایی به دومین جایگاه دولت واکنشی نشان نداده، اما دستیار ارشد او –براساس انتصابات تازه- خبر داد که هیچ تجدیدنظری در این باره صورت نخواهد گرفت.

به گزارش فارس به نقل از شبکه جام جم،‌ثمره‌هاشمی با اشاره به اینکه مشایی از پیش از شهرداری احمدی‌نژاد با وی همکاری داشته است، تاکید کرد: بنده خودم فکر می‌کنم که ایشان در این سمت می‌توانند موفق‌تر باشند و کارها را بهتر جمع و جور خواهند کرد.

پیش از  این  نیز سایت شخصی رحیم‌مشایی مدعی شده بود: چند سایت در اقدامی هماهنگ با درج عنوان مشایی از معاون اولی استعفا داد با نیت خاص شروع به تخریب دولت کردند، این خبر شایعه و دروغی بیش نیست و این شایعات از طرف دشمنان ولایت و دولت کریمه ساخته و پرداخته شده است.

اما در دیگر سو، شیعه‌آنلاین خبر داد که محمد ناصر سقای بی‌ریا، مشاور احمدی‌نژاد در امور روحانیت در حاشیه مراسمی و در پاسخ به گلایه یکی از جوانان درباره انتصاب معاون اول تازه رئیس‌جمهوری، گفته است که مشایی تا چند روز دیگر از این سمت کناره‌گیری خواهد کرد.  دیروز همچنین  از یک سو سفر احمدی‌نژاد به آمل لغو شد و از سوی دیگر مراسم تودیع مشایی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار نشد.

مشایی معاون اول می‌ماند

رئیس‌جمهوری تاکید کرد که مشایی معاون اول رئیس‌جمهور است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد عصر دیروز در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر، اسفندیار رحیم‌مشایی را از وفاداران به انقلاب اسلامی و فردی ولایی، ساده زیست و خدمتگزار مردم خواند و گفت: ایشان به معاونت اولی رئیس‌جمهور منصوب شده و به کار خود ادامه می‌دهد.

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: اختیارات معاون اولی محدودتر از اختیاراتی است که ایشان در سمت قبلی خود داشته است.

کد خبر 85976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز