جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنفلوآنزای خوکی با "سرعتی بی‌سابقه" در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان جهانی بهداشت همچنین در یک اعلامیه هشدار داد که پاندمی آنفلوآنزا ممکن است باعث رکود جهانی و به تاخیر افتادن بهبودی اوضاع اقتصادی شود.
 
سازمان جهانی بهداشت افزود که از این به بعد اعلام شمار مبتلایان به ویروس آنفلوآنزای آ (H۱N۱)  را متوقف می‌کند تا به کشورها امکان دهد منابع‌شان را برای پایش دقیق تحولات و الگوهای غیرمنتظر شیوع بیماری به کار برند.

 در این حال،‌ مقامات بهداشتی آرژانتین پس از آنکه ثابت شد که خوک‌ها به ویروس جدید آنفلوآنزا آلوده شده‌اند،‌ وضعیت هشدار ملی اعلام کردند.

در برزیل،‌ شمار موارد مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزای خوکی به ۱۱ نفر رسید، از جمله اولین شخصی که در داخل خود این کشور به ویروس بیماری مبتلا شده بود.

 سازمان جهانی بهداشت در اعلامیه خود بر روی وب‌سایت‌اش گفته است که پاندمی آنفلوآنزا "با سرعتی بی‌سابقه در حال گسترش بین‌المللی" است.

 این اعلامیه می‌افزاید: "در پاندمی‌های گذشته،‌ ویروس‌های آنفلوآنزا به بیش از شش ماه زمان نیاز داشتند تا به حدی گسترش پیدا کنند،‌ که ویروس H۱N۱ در طول کمتر از شش هفته به آن رسیده است."

 این سازمان مستقر در ژنو می‌گوید که دیگر اعلام شماره تک تک موارد برای ارزیابی خطر آنفلوآنزا ضروری نیست.

 در عین حال سازمان جهانی بهداشت از همه کشورها می‌خواهد که "به طور دقیق وقایع غیر معمول را تحت نظر داشته باشند"، مثلا عفونت‌های شدید یا مرگبار گروهی، یا الگوهای غیرمعمولی که با بدتر شیوع بیمار بروز می‌کنند.

در انگلیس هم یک بررسی بوسیله گروه مشاوره اقتصادی مشهور Oxford Economics می‌گوید بهبودی اوضاع اقتصادی جهان ممکن است به علت پاندمی آنفلوآنزای خوکی چند سالی به عقب بیفتد.

کد خبر 85704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز