دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: دانشمندان دانشگاه اکسفورد با استفاده از محاسبات و بررسی‌های رایانه‌ای اعلام کردند ویروس آنفلوآنزی خوکی ناشی از ترکیب چندین ویروس در بدن خوک‌ها است که به صورت دوره‌ای در چرخش بوده و تکامل یافته‌اند.

به گزارش مهر، بررسی‌های جدید بر روی ویروس A آنفلوانزای خوکی نشان می‌دهد سرایت بیماری به انسان چندین ماه قبل از شناسایی ویروس در بدن رخ می‌دهد.

این مطالعات بیانگر نیاز به تحقیقات منظم بر روی آنفلوآنزا در خوکها است و نشان می‌دهد که عوامل ژنتیکی جدیدی در خوک‌ها باعث می‌شود ویروس‌ها به شکلی تغییر حالت دهند که باعث مسری شدن بیماری در انسان‌ها شوند.

با استفاده از شیوه‌های رایانه‌ای که طی 10 سال گذشته در آکسفورد ارائه شده است دانشمندان موفق به تجدید ساختار منشا این بیماری مسری شدند. نتایج نشان می‌دهد این بیماری سال‌ها قبل از اینکه به شکل پدیده‌ای واگیردار بین انسانها رواج پیدا کند، در بین خوک‌ها وجود داشته و انتقال پیدا می‌کرده است.

دانشمندان با بررسی تحلیلهای تکاملی اقدام به تخمین زمان بندی منشا بیماری و تحولات اولیه این ویروس همه‌گیر کرده و دریافتند که ویروس H1A1 از چرخش دوره‌ای چندین ویروس در بدن خوکها به وجود آمده است و سرایت آن به بدن انسان چندین ماه قبل از آغاز اپیدمی و امکان تشخیص بیماری صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، محققان بر اساس مطالعات خود اعلام کردند با وجود تحقیقات گسترده درباره آنفلوآنزای خوکی در میان انسانها در سراسر جهان به دلیل نبود یا کمبود جستجوهای سازمان‌دهی شده درباره این بیماری به برخی از ویروسها مقاوم و با توانایی ایجاد اپیدمی اجازه فعالیت داده شده و همین امر باعث گسترش بیماری در میان کشورهای مختلف شده است.

کد خبر 83584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز