چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست که از سفرهای غیرضروری به کشورهایی که بیماری آنفلوانزای خوکی در آنجا شیوع پیدا کرده است ،پرهیز کنند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، در این اطلاعیه در خصوص تاریخچه این بیماری آمده است: موارد بیماری آنفلوانزای خوکی از 18 مارس (28 اسفند) در مکزیک مشاهده شده است و تا 5 آوریل (16 فروردین) امسال تقریباً موارد بیماری با مرگ همراه نبوده است و از این تاریخ به بعد، مرگ بر اثر این نوع آنفلوانزا رو به افزایش گذاشته است.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه 2000 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، آمده است: تاکنون حدود 150 نفر از مبتلایان به این بیماری که همه ساکنان مکزیک بوده‌اند، فوت ‌کرده‌اند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ موردی از این بیماری در کشور ماو قاره آسیا مشاهده نشده، آورده است، بهترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت نکات بهداشتی است.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به این که بیماری آنفلوانزای خوکی از طریق عطسه، سرفه کردن و دست دادن با دست فرد مبتلا منتقل می‌شود، به رعایت نکات بهداشتی، شستشوی دست‌ها، استفاده از دستمال در هنگام سرفه و عطسه و خودداری از تماس نزدیک با بیماران مبتلا تاکید شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این اطلاعیه با توجه به این که این بیماری در حال حاضر در قاره‌های آمریکا و اروپا شیوع پیدا کرده است، از هموطنان خواست تا در حد امکان از سفرهای غیرضروری به کشورهای این دو قاره خودداری کنند.

این وزارتخانه درمکاتبه‌ای با سازمان گردشگری از این سازمان خواسته است تا به مسافران مکزیک و قاره آمریکا هشدارهای لازم را برای پیشگیری از آنفلوانزای خوکی ارائه دهند و در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور نیز افراد مشکوک باید به بهداری فرودگاه مراجعه کنند.

کد خبر 80205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز