شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 300 نفر در هتل بزرگ هنگ‌کنگ به علت تشخیص ابتلای یک مسافر به آنفلوآنزای خوکی در قرنطینه قرار گرفتند.

به گزارش بی بی سی، 300 مسافر هتلی در هنگ‌کنگ زمانی که تائید شد یکی از مسافران که از مکزیک سفر کرده بود به آنفلوانزای خوکی دچار است به دستور مقامات وزارت بهداشت این کشور در قرنطینه قرار گرفتند.

تلویزیون‌های محلی هنگ کنگ ماموران پلیسی را نشان می‌دهند که با ماسک‌های بهداشتی ورود و خروج به هتل متروپارک در منطقه وانچای را غیر ممکن می‌کنند.

مرد 25 ساله مکزیکی نیز که از هتل به بیمارستان منتقل شده در حال مطلوبی به سر می‌برد و به گفته پزشکان حال او رو به بهبود است.

به گفته مقامات، این هتل تا 7 روز به همراه 200 مسافر و 100 خدمه‌اش در قرنطینه خواهد بود و کمک‌های لازم به این افراد ارسال خواهد شد.

ماموران پلیس در تلاش هستند تا هر فردی را که به همراه این مریض مکزیکی سفر کرده را ردیابی کنند و حتی راننده تاکسی که وی را به هتل رسانده است را شناسایی کرده‌اند تا ویروس بیش از این پخش نشود.

دولت مکزیک نیز در آخرین گزارش‌ها اعلام کرد که با وجود رسیدن آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس به 380 نفر و رسیدن آن به درجه همه‌گیری پنجم، روند پخش آن با تعطیلی پنج روزه کشور مکزیک بسیار کندتر شده است.

کد خبر 80294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز