پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری مکزیک از مردم کشورش خواست تا برای عدم ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی تا 5 روز از خانه‌های خود خارج نشوند.

به گزارش رویترز؛ "فیلیپ کالدرون" رئیس جمهوری مکزیک در اولین حضور تلویزیونی خود پس از همه‌گیری ویروس مرگبار آنفلوانزای خوکی از مردم کشورش خواست تا بین روزهای 1 تا 5 می (11 تا 15 اردیبهشت) از خانه‌های خود خارج نشوند.

با وجود اعلام 17 مرگ دیگر بر اثر این بیماری در مکزیک؛ مقامات این کشور تصمیم گرفتند تا 5 روز کشور را تعطیل کرده و مردم را مجبور به ماندن در خانه‌های خود کنند.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که آنفلوانزای خوکی به حد همه‌گیر جهانی نزدیک‌تر می‌شود و با وجود تائید حضور این ویروس در اروپا و ابتلای چندین نفر در آلمان؛ اتریش و سوئیس اثری از مثبت بودن تلاش‌ها برای جلوگیری از بیشتر شدن آن به چشم نمی‌خورد.

آمریکا نیز با تائید مرگ یک کودک خردسال بر اثر این بیماری در لیست کشورهایی قرار گرفت که اولین مرگ را در پی ابتلا به ویروس خوکی تائید کرده است.[ سابقه خبر]

آقای کالدرون با حضور در تلویزیون ملی مکزیک عنوان کرد که در حال حاضر هیچ‌ محلی امن‌تر از منازل نیست و بهتر از مردم در خانه‌های خود بمانند.

کد خبر 80226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز