چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی در آمریکا به اثبات رسید: یک کودک 23 ماهه در تکزاس

 به گزارش آسوشیتدپرس در حالیکه نگرانی جهانی در مورد شیوع ویروس جدید آنفلوآنزی خوکی در حال افزایش است، چهارشنبه 29 آوریل (9 اردیبهشت) دکتر ریچارد برسیر مدیرعامل مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا اولین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی را در این کشور تایید کرد، اما جزئیاتی در مورد کودک فوت کرده بیان نکرد.

آلمان نیز چهارشنبه با گزارش سه مورد تاییدشده ابتلای انسانی آنفلوآنزای خوکی، آخرین کشوری شد که شیوع این بیماری را گزارش داد.

 در حال حاضر واکسنی برای جلوگیری از عفونت با ویروس آنفلوآنزای خوکی وجود ندارد، اما مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند که تا اوائل ماه ماه مه یک عنصر اصلی برای ساختن واکسن را در اختیار خواهند داشت، که قدمی بزرگی است که سازندگان واکسن در انتظار آن هستند.

اما حتی اگر سازمان جهانی بهداشت دستور تهیه اضطراری واکسن را صادر کند- تصمیمی که هنوز به عمل نیامده است- دست کم دو ماه طول می‌کشد تا دوزهای اولیه واکسن برای آزمایش بر روی انسان‌ها از لحاظ بی‌خطر بودن آن تولید شود.

 دولت آمریکا اکنون در حال توزیع مقادیر کافی داروی ضدآنفلوآنزا برای 11 میلیون نفر است، و همچنین ماسک‌، تجهیزات بیمارستانی و کیت‌های آزمایش آنفلوآنزا در میان ایالت‌ها است.
 رئیس‌جمهور بارک اوباما نیز از کنگره آمریکا خواسته است 1.5 میلیارد دلار بودجه اضطراری برای تهیه دارو و پایش موارد آینده آنفلوآنزا و نیز کمک به تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از یک پاندمی تمام‌عیار اختصاص دهد.

کوبا و آرژانتین پروازها از مکزیک را ممنوع کرده‌اند،‌ کشوری که تصور می‌رود بیش از 150 نفر را کشته و بیش از 2000 نفر را بیمار کرده است.

 اما خبر خوب این است که خوزه کوردوا، وزیر بهداشت مکزیک، در دیروقت سه‌‌شنبه اعلام کرد که میزان تلفات ناشی از بیماری "کم و بیش ثابت"‌ماده است.

 تعداد موارد ثابت‌شده بیماری در آمریکا تا به حال 66 نفر در شش ایالت بوده است.

نیوزیلند،‌استرالیا‌،اسرائیل، کانادا ، بریتانیا اکنون آلمان نیز جزو کشورهایی هستند که موارد ابتلا به بیماری را گزارش کرده‌اند.

 اما تا به حال تنها در مکزیک موارد ثابت‌شده مرگ ناشی از این بیماری رخ داده است، و دانشمندان هنوز نمی‌داند علت این وضعیت چیست.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بستن مرزها برای جلوگیری از گسترش بیماری بی‌فایده است، چرا از قبل ویروس به کشورهای مختلف منتشر شده است، و آمریکا- نیز گرچه مسافران ورودی را از لحاظ وجود بیماران پایش می‌کند- موافقت دارد که دیگر برای اعمال این راهکرد بسیار دیر شده است

کد خبر 80192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز