شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنفلوآنزای خوکی با انتشار به ایتالیا و کره جنوبی مرزهای جدیدی را درنوردید.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه شنبه 2 مه (12 اردیبهشت) مقامات کره جنوبی اعلام کردند یک زن 51 ساله که اخیرا از مکزیک بازگشته بود، به ویروس جدید آنفلوآنزای خوکی مبتلا شده است، و هنگ‌کنگ و چین تلاش‌‌هایش را افزایش دادند تا همه افرادی را که با یک مکزیکی که ویروس مهاجم را داشته است، پیدا کنند.

 ایتالیا اعلام کرد که یک مرد 50 ساله در منطقه مرکزی توسکانی که 23 آوریل از مکزیک بازگشته بود و یک هفته بعد در شهر مسا، نزدیک فلورانس، بستری شده بود،‌ به درمان به خوبی پاسخ داده است.

در مکزیک که منشا اولیه ویروس جدید آنفلوآنزا بوده است، وزیر بهداشت، خوزه آنخل کوردوا یک مرگ دیگر ناشی از آنفلوآنزا را تایید کرد و گفت انتظار دارد در روزهای آینده تعداد تلفات افزایش یابد.

او تایید کرد که "اکثریت مرگ‌ها در میان زنان رخ داده" و یکی از آنها باردار بوده است.

 کودروا گفت هنوز خیلی زود است که بگوییم که همه‌گیری بیماری حالت پایداری به خود گرفته است، هر چند او قبلا گفته بود که ویروس H1N1 بر خلاف نگرانی‌های اولیه "آنقدرها مهاجم" نیست.

 او گفت: "ما هنوز به چند روز دیگر زمان نیاز داریم که تا بفهمیم که رفتار ویروس چگونه است، و ببینیم که آیا واقعا کاهش مداومی در شیوع ویروس رخ داده است یا نه."

 مقامات کره جنوبی اعلام کردند انتظار می‌رود که اولین مورد ثابت‌شده بیماری در این کشور- که بنا به گزارش‌ها یک راهبه است- دوشنبه از بیمارستان مرخص شود.

 در همین حال هنگ کنگ تایید کرد که یک مرد مکزیکی 25 ساله که از طریق شانگهای وارد این  شهر شده بود، به اولین مورد آنفلوآنزای خوکی در شهری بدل شده که در سال‌های اخیر شیوع ویروس سارس و آنفلوآنزای پرندگان را از سر گذرانده است.

روز جمعه پس از شناسایی این مرد مکزیکی مبتلا به آنفلوآنزای خوکی، پلیس هتلی را که او مدتی در آن اقامت کرده بود،‌ بست و ساختمان و بیش از 300 نفر از مهمانان و کارکنان آن را در قرنطینه‌ای 7 روزه قرار داد.

 کشف این مورد باعث به صدا در آمدن زنگ‌های خطر در منطقه شد،‌چین به فوریت به مقامات بهداشتی دستور داد که مسافران همراه مرد مکزیکی را ردیابی و قرنطینه کنند، و برخی از داروخانه‌های هنگ‌کنگ همه ماسک‌های‌شان را به فروش رساندند.

هند و ژاپن نیز موارد مشکوک به ابتلا به آنفلوآنزای خوکی را گزارش کردند، و مقامات ژاپنی می‌گویند که یک نوزاد چهارماهه که از آمریکا بازگشته بود، مورد آزمایش قرار گرفته است.

 بنین دومین کشور آفریقایی است که یک مورد مشکوک به آنفلوآنزای خوکی را گزارش می‌کند، یک زن اروپایی که از سفری به مکزیک به بنین بازگشته بود.

انگلیس اولین مواردی را در این کشور گزارش کرد که ظاهرا به افرادی منتقل شده بود که اخیرا به مکزیک سفر نکرده بودند، و شمار موارد آلوده در این کشور به 13 نفر رسید.

 در آمریکا نیز در 20 ایالت 143 مورد عفونت گزارش شده است،‌اما به گفته مقامات بهداشتی این کشور ظاهرا شیوع این ویروس آنفلوآنزا به اندازه همه‌گیری آنفلوآنزا در سال 1918 خطرناک نیست.

بیشتر موارد خارج از مکزیک این بیماری تنها علائم خفیفی دارند که می‌توان آنها را با داروهای ضدآنفلوانزای موجود درمان کرد، اما برخی از کارشناسان می‌گویند ممکن است با خروج از کشور منشا اولیه آن ضعیف شده باشد.

کد خبر 80379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز