سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل با استفاده از سرویس Trend خود در اطلاع رسانی در مورد آنلفولانزا‌ها پیش‌قدم شده‌است.

به گزارش اینفورمیشن‌ویک؛ آمار سرویس Google Flu Trends بر خلاف اعلام وضع خطر سلامت ملی توسط وزیر امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد که رشد ویروس آنفلونزای خوکی آنقدرها هم سریع و غافلگیر کننده نبوده‌است.

این سرویس گوگل با استفاده از مدل‌های پیچیده آماری و با بهره‌گیری از اطلاعات جستجو‌های کاربران در مورد بیماری‌های مختلف، آماری مناسب از رشد ویروس‌ها و بیماری‌های واگیردار و فراگیر در جهان و بیشتر در آمریکا تهیه می‌کند. گوگل در این باره در ژورنال Nature‌ مقاله‌ای منتشر کرده‌است.

برای مشاهده کامل این نقشه گوگل که توسط یکی از کاربران ایجاد شده‌است، اینجا را کلیک کنید.

در گذشته و در دوره‌های شیوع آنفلونزا این سرویس گوگل مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفته بود.[گوگل در تعقیب آنفلوآنزا]

یکی از سخنگویان شرکت گوگل در نامه‌ای به اینفورمیشن‌ویک می‌نویسد: "فعالیت ویروس آنفولانزای خوکی هنوز در سطح پایینی قرار دارد و نمودارهای ما هر روز به‌روزرسانی می‌شود."

با این حال وب‌سایت مرکز کنترل و پیشگری بیماری آمریکا (CDC.gov) دهمین وب‌سایت با بیشترین جستجو در گوگل و اولین در شبکه اجتماعی توییتر است و تعدادی از کاربران گوگل نیز نقشه‌هایی برای ردیابی اخبار آنفلونزای خوکی ساخته‌اند.

سخنگوی دپارتمان بهداشت عمومی ایالت کالیفرنیا در مورد آمار‌های غیر رسمی گفت: "در این بازه زمانی که ویروس آنفولانزا شایع شده‌است، برای بالا بردن دقت آمار نیاز به بالا بردن اطلاعات جمع آوری شده هستیم."[دستور اقدام فوری برای مقابله با آنفلوآنزای خوکی در آمریکا]

کد خبر 80063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز