دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل زمین (Google Earth) به تازگی روزنه امیدی به روی خانواده قربانیان سانحه گم شدن یک هواپیمای دونفره در آمریکا باز کرده‌است.

صبح روز 24 سپتامبر 2006 هواپیمای دونفره‌ای فرودگاه کوچکی در ایالت آریزونای آمریکا را با ویلیام وست‌اور 54 ساله و مارسی راندولف 43 ساله ترک کرد و قرار بود که عصر آن روز به همان فرودگاه باز گردد.

چند ساعتی بعد از قطع ارتباط هواپیما با فرودگاه و انتظار، تیم‌های جستجو و نجات برای یافتن این دو نفر راهی کوهستان‌های ایالت آریزونا شدند.

تیم‌های نجات نه تنها اثری از دو سرنشین این هواپیما پیدا نکردند، بلکه هیچ بخشی از این هواپیما نیز در محل‌های احتمالی مشاهده نشد.

تلاش برای یافتن این هواپیما و دو سرنشین آن بعد از مدتی از اولویت برنامه‌های تیم‌های نجات محلی خارج شد ولی خانواده این گمشدگان دست از جسنجو نکشیدند و حتی با باز کردن یک وب‌سایت به دنبال اثری از هواپیما و عزیزان خود گشتند.

برخلاف امیدها و تلاش‌های این خانواده‌ها؛ برای بیش از 2 سال هیچ خبر مفیدی در مورد بازماندگان و یا باقیمانده‌های بدنه هواپیما به دست آن‌ها نرسید تا اینکه فردی عکسی از یک آتش‌سوزی در کوهستان‌های آریزونا را یافت که روز وقوع سانحه گرفته شده‌بود.

تیم جستجو با استفاده از تصاویر مختلف سرویس Google Earth و محاسبات نقشه برداری موفق به یافتن مختصات دقیق محل عکس شدند. ولی این پایان جستجو و نگرانی خانواده‌های دو نفر سرنشین هواپیما نبود.

تیم‌های جستجو و خانواده‌های گمشدگان زمانی که به محل مورد نظر رسیدند با کمال ناباوری تکه‌هایی از هواپیما را یافتند ولی اثری از دو نفر سرنشین آن نبود.

این امر پایان جستجو برای یافتن مارسی و ویلیام نیست و خانواده های آن‌ها می‌گویند که اکنون با کمک سرویس Google Earth روزنه‌هایی از امید به روی آن‌ها باز شده‌است و امیدوارتر از گذشته به جستجوی خود ادامه می‌دهند.

در بخش دیگر این وب‌سایت چگونگی یافتن مختصات با استفاده از سرویس Earth از روی عکس محل آتش‌‌سوزی نیز وجود دارد.

گفتنی است که هفته گذشته در آمریکا نیز فردی با استفاده از سرویس Latitude گوگل کیف پول مسروقه خود را پیدا کرد.[سرویس Latitdue گوگل منتشر شد]

کد خبر 79916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز