جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اهالی یک شهر انگلستان به نشانه اعتراض مسیر اتومبیل تصویربرداری سرویس خیابان گوگل (Street View) را مسدود کردند

به گزارش بی‌بی‌سی زمانی که یکی از ماشین‌های تصویر برداری پاناروما متعلق به سرویس خیابان گوگل در شهر میلتون کینز در حال حرکت بود با گروهی از اهالی این شهر روبرو شد که مسیر وی را مسدود کردند البته با مداخله پلیس این مشکل حل شد و درگیری رخ نداد.

تصاویر 360 درجه سرویس خیابان‌های شهر گوگل (StreetView) به کاربران اجازه گشت و گذار در خیابان‌های شهرهای چند کشور جهان را می‌دهد.

شرکت گوگل هفته گذشته با شکایت تعدادی از کاربران که تصاویری از خود و یا منزلشان در این سروریس منتشر شده‌است روبرو شد و به سرعت تعداد زیادی از این تصاویر را حذف کرد.

به گفته گوگل هر زمانی که کاربران احساس می‌کنند حریم خصوصی‌شان مورد تجاوز قرار گرفته‌است، می‌توانند درخواست حذف تصاویر را بدهند و این شرکت در این زمینه خدمات سریعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در بیانیه رسمی گوگل آمده‌است: "ما مراقب هستیم که عکس‌برداری‌ها مطابق با قوانین باشد. تصاویر در محل‌های عمومی برداشته می‌شود و نمایی را نشان می‌دهد که هر عابر پیاده‌ای توانایی دیدن آن را دارد."

کد خبر 78031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز