روغن سرخ کردنی به روغنی گفته می‌شود که نقطه دود بالا و مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد.

سرخ كردن - روغن سرخ كردني

به گزارش همشهری آنلاین، اگر دوست دارید در کنار غذاهای مختلف از دورچین سبزیجات سرخ شده استفاده کنید، یا تنها قصد دارید سبزیجات را در روغن تفت دهید، بهترین روغن برای این کار روغن گیاهی است. معمولا سرخ کردن سبزیجات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حرارت ملایم انجام می‌شود.

قورمه سبزی یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که برای خوشمزه‌تر شدن این غذا باید سبزی آن را به خوبی در روغن سرخ کنید. بهتر است بدانید که روغن مخصوص سرخ کردنی نقطه دود بالاتری دارد و در حرارت زیاد پایدارتر است.روغن‌های گیاهی مخصوص پخت و پز در دمای بالا می‌سوزند و از همین رو برای سرخ کردن گزینه مناسبی نیستند. اما سبزی قورمه سبزی را با چه روغنی سرخ کنیم؟ در ادامه می توانید با بهترین روغن‌ها برای سرخ کردن سبزی قورمه سبزی آشنا شوید.

سرخ کردن سبزی قورمه سبزی به روش مادربزرگ‌ها

معمولا قدیمی‌ها برای سرخ کردن سبزی قورمه سبزی از روغن جامد استفاده می‌کردند و هیچ روغن دیگری را برای این کار مناسب نمی‌دانستند. اما بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که استفاده از این روغن‌ها مضر هستند و استفاده از آن‌ها موجب گرفتگی عروق می‌شود. هر چند هنوز هم بسیاری از قدیمی‌ها معتقد هستند که سبزی این غذا باید با روغن جامد سرخ شود، اما بهترین روغن برای سرخ کردن سبزی قورمه سبزی، روغن مایع گیاهی و روغن مخصوص سرخ کردنی است.

سرخ کردن سبزی قورمه سبزی به روش اصولی

اگر دوست دارید سبزی قورمه سبزی را مثل قدیمی‌ها حسابی سرخ کنید تا رنگ آن تیره شود، بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی برای این کار استفاده کنید. این روغن‌ها بهترین گزینه برای سرخ کردن سبزیجات با دمای زیاد هستند و بعد از سرخ کردن، کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

سرخ کردن سبزی قورمه سبزی به روش مدرن

اگر قورمه سبزی را به روش مدرن تهیه می‌کنید و تاکیدی بر سرخ کردن سبزی آن به مدت طولانی ندارید، بهترین گزینه برای شما روغن گیاهی مثل روغن زیتون و روغن کنجد است. این روغن‌ها معمولا سالم‌تر از روغن سرخ کردنی هستند، اما نباید به مدت طولانی و در دمای بالا استفاده شوند و تنها برای تفت دادن سبزی قورمه به مدت کوتاه مدت مناسب هستند.

مناسب ترین روغن برای سرخ کردن سبزیجات کدام است؟

بهترین روغن برای سرخ کردن سبزیجات

اگر دوست دارید در کنار غذاهای مختلف از دورچین سبزیجات سرخ شده استفاده کنید، یا تنها قصد دارید سبزیجات را در روغن تفت دهید، بهترین روغن برای این کار روغن گیاهی است. معمولا سرخ کردن سبزیجات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حرارت ملایم انجام می‌شود.برای سرخ کردن انواع سبزیجات می‌توانید مقداری روغن زیتون یا روغن کنجد در ماهیتابه بریزید و بعد سبزیجات را روی حرارت ملایم تفت دهید. با این کار هم خواص و مواد مغذی سبزیجات حفظ می‌شود و هم نیازی به استفاده از روغن مخصوص سرخ کردنی نیست.

آیا روغن کنجد برای سرخ کردن سبزی مناسب است؟

روغن کنجد طبیعی یک روغن مفید برای تفت دادن سبزی است و به هیچ عنوان نباید از آن برای سرخ کردن سبزی به مدت طولانی استفاده کنید. در صورتی که سبزی را با حرارت کم و برای مدت زمان محدود تفت می‌دهید، می‌توانید از مقداری روغن کنجد برای این کار استفاده کنید، در غیر این صورت بهتر است از روغن سرخ کردنی برای این کار استفاده شود. برای سرخ کردن سبزی می توانید از روغن کنجد مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید. این روغن نقطه دود بالاتری دارد و در برابر حرارت مقاوم‌تر است.

کدام روغن‌ها برای سرخ کردن سبزی مناسب هستند؟

روغن سرخ کردنی به روغنی گفته می‌شود که نقطه دود بالا و مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد. روغن‌های مخصوص سرخ کردنی انواع مختلفی دارند و بهتر است برای سرخ کردن سبزی از روغن‌های بدون پالم استفاده کنید.

در ادامه به لیستی از روغن‌هایی که برای سرخ کردن مناسب هستند اشاره شده است:

روغن کلزا با نقطه دود ۲۲۵ درجه سانتی‌گراد
روغن کنجد مخصوص سرخ کردنی با نقطه دود ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد
روغن آفتابگردان با نقطه دود ۲۵۲ درجه سانتی‌گراد
روغن نارگیل با نقطه دود ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد
روغن زیتون تصفیه شده با نقطه دود ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد

سالم‌ترین روغن برای سرخ کردن سبزیجات روغن گیاهی مثل روغن زیتون است، اما شما زمانی می‌توانید از این روغن‌ها استفاده کنید که هدفتان تنها تفت دادن سبزی است. برای سرخ کردن سبزی به مدت طولانی و با حرارت زیاد بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.

در این باره:

آسیب هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند

۵ روش عالی برای سرخ کردن سالم غذا

کد خبر 855290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha