همشهری آنلاین: انگلیس تصمیم دارد بعد از برگزاری انتخابات در افغانستان در ماه آینده 1500 نیروی خود را از افغانستان خارج کند

به گزارش ریا نووستی به نقل از صدای افغان، با گذشت خونبارترین هفته برای نظامیان انگلیسی در افغانستان یک روزنامه  انگلیسی از تصمیم محرمانه دولت گوردون براون برای خروج تعدادی از نیروهای نظامی خود از افغانستان خبر داد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در شماره دیروز خود نوشت که بعد از ضرباتی که نیروهای این کشور از شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان دریافت کرده‌اند شورای وزیران این کشور برنامه‌ای سری برای کاهش نظامیان خود در افغانستان تهیه کرده است.

این در حالی است که فرماندهان نظامی که در افغانستان حضور دارند خواستار اعزام تعداد بیشتری از نیروها برای مقابله با تهدیدات شورشیان طالبان شده بودند.

این روزنامه انگلیسی در گزارش خود نوشت که گوردون براون نخست‌وزیر انگلیس بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری که ماه آینده در افغانستان برگزار خواهد شد، 1500 نفر از نیروهای خود را از این کشور خارج می‌کند.

این در حالی است که هفته گذشته خونین‌ترین هفته برای نظامیان انگلیسی مستقر در افغانستان بود، بطوریکه در کمتر از 24ساعت 8 نظامی این کشور در انفجارهای جداگانه در افغانستان کشته شدند.

وزارت دفاع انگلیس دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج نظامی این کشور در دو انفجار جداگانه در نزدیک منطقه سنگین در ولایت هلمند در جنوب افغانستان کشته شدند. وزارت دفاع انگلیس دو روز پیش نیز از کشته شدن سه نظامی دیگر خود در افغانستان خبر داده بود.

تعداد 15نظامی انگلیسی از جمله چهار افسر تنها در 10 روز اخیر در حملات جداگانه در افغانستان کشته شده‌اند.

شمار تلفات ارتش انگلیس از سال 2001 تاکنون به 184نفر یعنی بیشتر از شمار تلفات نظامی این کشور در عراق رسیده‌است.

حوادث اخیر در افغانستان جنجال گسترده‌ای را در محافل سیاسی و نظامی انگلیس به وجود آورده، تا جاییکه این درگیری‌ها چهره آشکاری به خود گرفته است. در حالیکه حزب کارگر حاکم بر انگلیس همچنان از حضور نظامی خود در افغانستان حمایت می‌کند، بسیاری از چهره‌های سیاسی و مردم این کشور مخالف ادامه حضور نیروهای کشورشان در خاک افغانستان هستند.

از سوی دیگر خانواده‌های کشته شدگان اخیر در حوادث افغانستان نیز به خیل مخالفان دولت گوردون براون پیوسته‌‌اند.

کد خبر 85435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز