سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دارایی بریتانیا در پی مطرح شدن پرونده‌های رسوایی مالی نمایندگان مجلس عوام انگلیس به فساد مالی متهم شد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، روزنامه دیلی تلگراف با انتشار گزارشی که در آن به تامین هزینه آپارتمان آلیستر دارلینگ از محل بودجه دولت اشاره شده وی را به فساد مالی متهم کرد.

فساد مالی وزیر ردارایی بریتانیا در حالی فاش شده که نخست وزیر انگلیس متعهد شده است اصلاحات اساسی در سیستم سیاسی این کشور ایجاد کند. پیشتر نیز جنجال خبری پیرامون هزینه‌های غیرقانونی بسیاری از نمایندگان مجلس و اعضای دولت انگلیس استعفای رئیس مجلس عوام بریتانیا را در پی آورده بود.[رسوایی مالی در کابینه و پارلمان انگلیس]

در حال حاضر میزان محبوبیت گوردون براون تنها 17 درصد است که این یعنی محبوبیت وی حتی از مایکل فوت نیز که در سال 1983 بدترین نتایج ممکن را برای حزب کارگر رقم زد، بسیار کمتر است.

از سویی دیگر نتایج آخرین نظرسنجی‌ها در انگلیس حکایت از آن دارد که به دنبال انتشار اخبار مبنی بر رسوایی‌های مالی نماندگان پارلمان انگلیس، حدود 60 درصد از مردم این کشور ترجیج می‌دهند با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، نمایندگان جدیدی وارد پارلمان شوند تا اینکه تغییرات اساسی در نظام پارلمانی این کشور صورت گیرد.

کد خبر 82712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز