گروه سیاسی: در شرایطی که در روزهای اخیر جسته و گریخته، رسمی و غیررسمی صحبت‌هایی از خیز جریان انحرافی برای تسلط بر مراکز اقتصادی شنیده می‌شود، دیروز دادستان تهران از بررسی پرونده مفاسد اقتصادی جریان انحرافی خبر داد و رسماً برخورد قانونی با این جریان کلید خورد.

به گزارش فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران پیش از ظهر دیروز در حاشیه مراسم تودیع سرپرست دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رئیس قوه قضاییه عنوان کرده است جریان انحرافی دارای مفاسد اقتصادی است آیا دادستانی در این‌باره ورود پیدا کرده است، گفت: اینکه رئیس قوه قضاییه عنوان کرده است جریان انحرافی در فساد مالی غوطه‌ور است امری کلی اما از آنجایی که وی قطعا مصادیقی درباره این مدعا داشته‌اند این سخنان را به زبان آورده‌اند دادستانی به موضوع ورود پیدا کرده است. وی ادامه داد: درباره بررسی مفاسد اقتصادی جریان انحرافی، مدعی‌العموم ورود پیدا کرده اما از آنجایی که بیم آن می‌رود برخی سرنخ‌های موجود افشا شود از شما می‌خواهم اجازه دهید بعدا درباره این موضوع اطلاع‌رسانی شود، اما بدانید دادستانی در این حوزه ورود پیدا کرده است.

پرونده تالارهای کیش

جعفری دولت‌آبادی درباره سخنان مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره تشکیل 2پرونده برای سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان و همچنین تشکیل پرونده‌ای برای پروژه اقتصادی تالارهای کیش که عنوان شده بود این پرونده‌ها به دادستانی ارسال شده، گفت: در موضوع تالارهای کیش هنوز پرونده‌ای به دادسرا ارسال نشده اما در بحث سازمان ورزش و سازمان ملی جوانان در قالب یک پرونده دادخواستی به یکی از شعبات دادسرا ارجاع شده است.

نشانه دشمنی

دادستان تهران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شنیده شده برخی از افرادی که در بخش‌هایی از دولت فعالیت داشته‌اند بازداشت شده‌اند، گفت: سؤال شما اندکی کلی است و نمی‌توان پاسخ روشنی به آن داد اما متأسفانه هر گاه فردی توسط دادستانی بازداشت می‌شود این شائبه پیش می‌آید که دادستانی با نهاد و ارگانی مشکل خاصی دارد؛ درحالی‌که ما با هیچ‌یک از نهادها و سازمان‌ها دشمنی نداریم.وی ادمه داد: افرادی که در پرونده‌های مختلف دستگیر می‌شوند به اتهاماتشان رسیدگی می‌شود و سپس درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سرنوشت متهمان پرونده پالیزدار

دادستان تهران درباره آخرین وضعیت عباس پالیزدار گفت: این پرونده متهمان زیادی داشت اما تعدادی از آنها تبرئه شدند و تنها برای 3 نفر احکام حبس صادر شد که به تازگی محکومان تقاضای بخشودگی کرده‌اند و این افراد برای اجرای حکم به دادسرا فراخوانده شده‌اند.

فائزه هاشمی به دادسرا احضار شد

دادستان تهران گفت: پس از اظهار‌نظر‌های صورت‌گرفته از سوی فائزه هاشمی، پرونده قضایی برای وی تشکیل شد. دادستان تهران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر سرنوشت پرونده سعید مرتضوی گفت: پرونده سعید مرتضوی رسیدگی‌های خوبی داشت اما زمانی که به دادگاه فرستاده شد، دادگاه تشخیص داد صدور حکم نیازمند وجود یک استعلام از مرجعی خاص در پرونده است. دادستان تهران درباره پرونده مدعیان عرفان‌های دروغین گفت: این پرونده از حدود یکسال پیش در دادسرا مفتوح شده بود و بررسی درباره آن انجام می‌شد. وی درباره یکی از متهمان این پرونده گفت: این فرد در بحث توهین به مقدسات، نشر اکاذیب، دخالت در امور پزشکی و دایر کردن کلاس‌های غیراخلاقی نقش داشت و یک بار دیگر هم پیش از این دستگیر شده و پس از آن آزاد شده بود.

وی گفت: این فرد یکی از متهمان پرونده عرفان‌های انحرافی است و پس از عنوان‌شدن این موضوع از سوی قاضی این پرونده‌، بار دیگر پرونده به دادسرای تهران بازگشت و این بار موارد تازه‌ای به پرونده اضافه شد که احتمال می‌دادیم با توجه به اضافه‌شدن این موارد دیگر نیازی به استعلام نباشد اما بار دیگر دادگاه وجود این استعلام را ضروری دانست؛ درحالی‌که مرجع صدور این استعلام عنوان کرد که نمی‌تواند به این زودی‌ها این استعلام را صادر کند.

جزئیاتی از ورود گروه انحرافی به صنعت خودرو

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس جزئیات تازه‌ای از ورود گروه انحرافی به صنعت خودرو و تشکیل حلقه مدیریتی خبر داد. حمیدرضا فولادگر با تشریح جزئیات اهداف گروه انحرافی از ورود به صنعت خودرو گفت: طبق مصوبه شورای رقابت، واگذاری سهام ایران خودرو به شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به سایپا غیرقانونی است. فولاد‌گر در مورد برنامه گروه انحرافی برای سلطه بر صنعت خودروسازی کشور نیز گفت: نوع ورود آنها در بحث خرید سهام شرکت‌ها به‌نحوی که سایپا مالک شرکت‌های سرمایه‌گذاری است و سپس از طریق این شرکت‌های سرمایه‌گذاری نسبت به خرید سهام ایران خودرو اقدام کند، برنامه اصلی این گروه بود. وی افزود: به این ترتیب شرکت سایپا به‌صورت عمودی و ضربدری عمل می‌کند و با خرید سهام ایران خودرو حلقه‌ای تشکیل می‌دادند که مدیریت شرکت‌ها هیچ وقت از این حلقه خارج نمی‌شد و
3 کرسی از 5 کرسی هیأت‌مدیره را نیز در اختیار می‌گرفت.

کد خبر 135406

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز