شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوردون براون نخست وزیر انگلیس سرزده از نیروهای این کشور مستقر در جنوب افغانستان بازدید کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، براون در اظهاراتی در جمع نظامیان انگلیسی و خبرنگاران در پایگاه نیروهای این کشور در شهر لشکرگاه در جنوب افغانستان وعده داد برای کمک به فائق امدن بر تهدید ناشی از بمب گذاری های شبه نظامیان طالبان، تجهیزات بیشتری در اختیار نظامیان انگلیسی قرار دهد.

بمب گذاری های طالبان تهدیدی بزرگ برای نیروهای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) است که در افغانستان مستقر هستند.


بیش از دویست نظامی انگلیسی از اغاز جنگ افغانستان در سال 2001 کشته شده اند. نیروهای انگلیسی هفته گذشته سیصد و سی و هفت بمب کنار جاده‌ای را از برخی از خطرناکترین جاده ها در استان هلمند در جنوب افغانستان پاکسازی کردند.

استان هلمند کانون درگیری های اخیر در افغانستان بوده است.

براون روز شنبه عازم شهر لشکرگاه شد. نیروهای انگلیسی جنگ سختی را در این منطقه علیه شبه نظامیان طالبان اغاز کرده اند.

براون با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی بیستم اوت (بیست و نهم مرداد) به نیروهای انگلیسی گفت: تابستان امسال، سخت ترین تابستان در افغانستان بود زیرا شبه نظامیان طالبان تلاش کرده‌اند از برگزاری انتخابات در این کشور جلوگیری کنند.

شمار زیادی از نظامیان انگلیسی تابستان امسال در افغانستان کشته شدند.
وی افزود:  معتقدم نیروهایمان در این دوره شجاعت فوق العاده ای از خود نشان داده‌اند.

نخست وزیر انگلیس خاطر نشان کرد:  آنها از علت این امر که چرا در اینجا حضور دارند و همچنین این موضوع که امنیت ما در انگلیس به برقراری ثبات در افغانستان و عدم بازگشت طالبان و القاعده بستگی دارد، اگاه هستند.

براون همچنین گفت قصد دارد به آموزش نیروهای ارتش افغانستان سرعت بخشد تا افغان ها بتوانند نقش بزرگتری در دفاع از این کشور بر عهده بگیرند.

براون تسریع اموزش حدود پنجاه هزار نظامی افغان را خواستار شد که با احتساب انها میزان کلی نیروهای اموزش دیده افغان به حدود یکصد و سی و پنج هزار نفر می رسد.


براون همچنین با فرماندهان ارشد در افغانستان از جمله ژنرال امریکایی استنلی مک کریستال دیدار کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس از کابل، افزایش شدید تلفات نظامیان انگلیسی در افغانستان به کاهش حمایت مردم انگلیس از جنگ افغانستان منجر شده است.

دولت انگلیس همچنین به علت قرارندادن بالگرد کافی در اختیار نظامیانش برای غلبه بر شورش فزآینده در افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته است. 

کد خبر 88992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز